Kvinna iFokus

Kvinna

Etiketti-hemmet
Läst 4907 ggr
Musiken
0

Bestalla hem i hemlighet

Hur gor ni nar ni vill bestalla hem saker utan att resten av hushallet ska fa veta? T.ex. fodelsedagspresenter och liknande.

Jag kan inte hamta ut pa posten, for systemet fungerar inte sa har och da kommer ju anda lappen om uthamtning att "avsloja" mig, och jag har ingen van jag kanner att jag kan fraga om jag kan fa anvanda som leveransadress. Och dar tog min fantasi slut i princip :P Nagra tips?

viktoria91
0

Jag beställer det till en kompis adress och hämtar det där sedan=) Självklart med kompisens tillåtelse. ^^

Maria
0

Vissa företag har SMS istället för lappar om uthämtning.

/Maria

Tisdag
0

Leverera till jobbet, eller var j*vligt snabb vid brevlådan när/om avin kommer.

Vid ett flertal gånger har både min man och jag varit hemma när paket till någon av oss kommit, vi brukar välja att inte "låtsas" om vad det handlar om, -Jaha, vem var det som ringde på? (och skrattat lite). Det blir ändå en överraskning när man öppnar paketet.

Musiken
0

Fast uthamtning erbjuds ju inte har.. Dock skulle ju kanske jobbet vara en ide! :)

Elshira
0

Sms avi finns på flera ställen numera. Annars som sagt någon annan adress =)

Hakuna matata!

Musiken
0

Fast fortfarande inte har i UK :P

Tixy
0

Du får alltså grejerna direkt till dörren? Himla lyx…
Men det jag kan komma på är väl en kompis adress alternativt jobbet. Eller om man helt enkelt skriver med i beställning/ringer och förklarar att dom inte kan komma vissa tider, för då är gubben/ungarna hemma.

Mosaik02
0

men oavsett om personen får se avin eller inte så kan det vara rätt klurigt att lista ut vad det kan vara exempel Netonnet det kan ju va allt ifrån datorgrejer till nåt till hemmet

smsavi är annars ett hett tips oftast när man beställer så får man välja mellan pappers eller sms avi och glöm inte att uppge rätt telefonnummer

Musiken
0

#7 Japp! Alltid. Finns inget alternativ… Bade valdigt bra och ratt irriterande ibland.. :)

#8 Avi/sms-avi erbjuds fortfarande inte har i UK…

Tixy
0

#9 Här kostar det bannemig extra för ALLT! Skulle fått pröjsa ca 400 för att ens få min dator + skärm till Ica här nere för att hämta det, istället är man tvungen att trängas inne i stan. Rynkar på näsan

Musiken
0

#10 VA?! Josses… Na, har ar det alltid fram till dorren som galler, antingen gratis eller for en billig peng (om man inte koper svintunga saker da). Missar man brevbararen/budbilen sa far man dock snallt knalla ner till postens lager och hamta ut paketet.

Tixy
0

#11 Yep, så är det när man handlar från Komplett. Dock bra saker, så man får väl åbäka sig. Skärmen vet jag vägde 6 kg i kartong, chassit till datorn vägde väl max 2-3, grejerna någonstans där också. Kunde budkillarna lätt dumpat till Ica tycker jag, speciellt när det är lättare att komma dit med lastbil/budbil, än till deras hämtställe i stan. Obestämd