OT. Jag blir så förbannad...
Vet inte i vilken kategori eller på vilken site ag ska skriva detta… men jag känner att jag måste få skriva av mig lite…
Blir så jä*la förbannad…
Min gubbe fyller år i helgen och jag har under 3-4 veckor planerat en överraskningsfest för honom. Eftersom jag inte har tele.nr. till alla i hans bekatskapskrets har jag istället meddelat berörda parter via facebook.
Dessa har blivit ombedda att svara antingen ja eller nej på inbjudan vilket inte ens hälften av dem har gjort.
Sista "anmälningsdag" var idag och 6 (jag och gubben inkluderade) av ca. 20 har svarat ja. 2 sa först ja, men meddelat idag att de inte kan, 2 har sagt nej, 2 har sagt kanske/jag vet inte, för mer än 2 veckor sedan, och har inte hört av sig sedan dess. Återsåtende 8 har inte svarat alls. checkade av med en "kanske/jag vet inte"-sägare idag och denna påstår att han inte fått ett enda meddelande av mig, trots att jag skickat närmare 5-6 påminnelser.
Jag har hyrt lokal och tanken var också att jag skulle boka tid för lasergame/laserdome vilket jag inte kunnat göra ännu eftersom jag inte vet hur många som tänkt komma. Tiden rinner iväg och just nu känns det som att jag lika gärna skulle kunna skita i hela festen eftersom ingen verkar bry sig. Inte ens min syster/min bror kommer…. brorsan hälsade på mig senaste gången för över 2 år sedan (han bor iof ca. 10 mil härifrån, me han har kompisar som bor i samma stad som jag och är därför i stan lite då och då) min syrra jobbar ett stenkast ifrån där jag bor och senst hon var och hälsade på… ja det är väl några månader sedan.
Fattar ingen att jag lagt ner en jävla massa tid, energi och pengar på att ordna och fixa med allt det här?!
Till vliken nytta då?
Sitter nu och funderar på om jag ska meddela de få som faktiskt sagt ja och säga att vi skiter i alltihop.
Just nu känner jag att jag orkar inte engagera mig mera.
Fy va trökigt.. att folk inte kan höra av sig.
iblend ä de riktigt irriterande speciellt när man planerar saker som man ser fram emot.
Hoppas ni får en bra dag iaf 

Tack så hjärtligt! =)
Tyvärr har jag lagt ut stora summor pengar på lokalhyra, mat m.m. och så kommer "ingen" det känns jävligt surt, famför allt nu när jag är arbetslös.
Personligen så tycker jag inte att ett "ja" eller "nej" är för mycket begärt, men jag vet inte.. kanske ställer jag för höga krav på människor runt om?!
Detta är något jag sett fram emot länge och det trodde jag att faktiskt inte att jag skulle vara ensam om.
Nåja, jag vet ju i alla fall nu vilka som är hans riktiga vänner och inte.
Det är ett som är säkert!
jag håller me deej ett ja eller nej kan iunte vara svårt att klämma ur sig. de ä tråkigt att du fått lägga ut pengar men vem vet även om ni bara ä några få kan de ju kanske vara värt en midda iaf :)
joo vänner avslöjar sig i vissa fall ganska bra..

Usch, jag vet precis hur det kanns! Jag ordnade kraftskiva for nagra veckor sedan och hade ca 20 personer inbjudna ocksa. Var ut i skogen och plockade kantareller, gjorde pajer och stod i. Tre av mina kompisar lovade att komma nagra timmar innan skivan skulle borja for att hjalpa till med forberedelserna, och resterande skulle komma runt 18, da vi skulle ata.
Vid 19 satt jag fortfarande ensam. 19.30 kommer de som skulle komma nagra timmar tidigare for att hjalpa mig med forberedelserna.
Runt 20 droppar en tredjedel av de inbjudna in en efter en… Vart resten tog vagen har jag ingen aning om. Kusinen skickade iofs ett meddelande dagen efter och sa att hon helt plotsligt inte madde bra, trots att hon meddelat tidigare samma dag redan att hon sag fram emot att komma..
// Amanda
Usch vad sånt är irriterande!
Lite samma sak hände för ett tag sedan när en gammal klasskompis till mig tog det fantastiska initiativet att ordna en klassträff så här lite mer än 6 år efter studenten.
Hon fick tag på i stort sett alla i klassen- vi var runt 40 i klassen. Vi var 6 klasskompisar som var där och det var inklusive hon som ordnade festen! Sen var hennes man med såklart eftersom festen hölls hemma hos dom. Och en klasskompis hade sin pojkvän med sig. Allt som allt var vi 8 på festen, varav att två av oss som kom hade åkt riktigt långt för att vara med. En klasskompis körde ner från Stockholm (runt 30 mil enkel resväg) och jag körde upp från Köpenhamn och körde runt 100 mil solo på en helg, bara för att träffa mina klasskompisar.
Det var flera som sa att de skulle komma och som dessutom bor i närheten av vår gamla skola och klasskompisen som ordnade festen, men sen kom de bara inte.
Å andra sidan, vi som var där var det där lilla kärngänget som umgicks på skolan, och vi lovade varandra att det inte får ta 6 år innan vi ses igen nu!
Jennie

Usch det är verkligen jättetråkigt när man engagerar sig och jobbar för att skapa en trevlig fest t ex och bara får skit tillbaka… Det händer lite för ofta i de studentkretsar jag rör mig i. Kören är ett superexempel. Min kompis som är vår körledare lägger ner massor av tid på att förbereda övningar och kommer dit i god tid och allt för ofta är vi bara 4-5 stycken på plats när övningen ska börja. 4-5 av en kör på 20 personer. Det är otroligt respektlöst att inte höra av sig om man inte kan komma och att bara ignorera det arbete andra människor lägger ner.

Usch så trist. Det minsta man kan göra är åtminstone att tacka nej och det i tid. Känns helt onödigt att lägga ut massa pengar i onödan.
Förstår inte folk att det kostar både tid o energi att ordna fester. Man blir djupt besviken när det blir så.
Jag frågar mig då om jag kan kalla dem mina vänner?

Tack alla för era inlägg!
Känns verkligen tråkigt att så måga har upplevt liknande saker…
Vilka människor det finns!
Håller med om att det verkligen är respektlöst.
Festen hålls i alla fall i morgon och jag hoppas att ingen hör av sig i sita stund och inte längre kan komma, för då vet jag inte vad jag gör!!
och jag vill heller inte förstöra gubbens "stora dag" genom att vara på dåligt humör.
Förstår verkligen att något sånt här innebär en stor besvikelse! Är ju urtrist när man ordnat något trevligt för andra och ingen intresserar sig…Men ja, tyvärr kan man ju inte bestämma vad andra människor ska prioritera i sina liv.
Vill dock bara påpeka att facebook kanske inte är den mest pålitliga plattformen för att skicka inbjudningar. Många har facebook fast de inte är aktiva och kanske har svårt att förstå hur alla olika funktioner fungerar, det är inte alltid så lätt! Jag måste säga att jag själv mycket väl skulle kunna missa en inbjudan på facebook då jag är inne ganska sporadiskt och när jag väl är det är det inte säkert att jag lägger märke till såna saker, då det ofta inte är saker man är intresserad av.
Jag skulle nog inte riktigt betrakta mig som inbjuden om någon bara skickat inbjudan via facebook och inte tagit reda på om jag fått den eller inte, då man inte kan räkna med att alla är aktiva där! Men nu vet jag ju inte hur det var med den saken i ditt fall :)
Förstår verkligen att något sånt här innebär en stor besvikelse! Är ju urtrist när man ordnat något trevligt för andra och ingen intresserar sig…Men ja, tyvärr kan man ju inte bestämma vad andra människor ska prioritera i sina liv.
Vill dock bara påpeka att facebook kanske inte är den mest pålitliga plattformen för att skicka inbjudningar. Många har facebook fast de inte är aktiva och kanske har svårt att förstå hur alla olika funktioner fungerar, det är inte alltid så lätt! Jag måste säga att jag själv mycket väl skulle kunna missa en inbjudan på facebook då jag är inne ganska sporadiskt och när jag väl är det är det inte säkert att jag lägger märke till såna saker, då det ofta inte är saker man är intresserad av.
Jag skulle nog inte riktigt betrakta mig som inbjuden om någon bara skickat inbjudan via facebook och inte tagit reda på om jag fått den eller inte, då man inte kan räkna med att alla är aktiva där! Men nu vet jag ju inte hur det var med den saken i ditt fall :)

#9 Håller med dig om att facebook kanske inte är/var bästa sättet, men eftersom jag inte hade tele.nr till så många av hans vänner och känner ingen (förutom gubben och jag kunde ju inte gärna ha frågat honom) som har så såg jag det som ett "smart drag" vilket jag inser, så här i efterhand att det kanske inte var så himla bright ändå. Några utav dem vet jag har varit inloggade så de borde sett inbjudan (säker kan jag dock inte vara) och många av hans kompisar är också riktiga datanördar så jag har svårt att tänka mig att de inte vet hur det fungerar, men men… som sagt säker kan jag ju inte vara.