Spricker av sex
Trots att vi använder rikliga mängder glidmedel, spricker jag alltid när jag och pojkvännen har sex. Det påverkar naturligtvis min njutning under samlaget, men även efteråt då det svider och bränner upp till några dagar efter sexet. Jag har inte haft samma problem med andra killar jag varit med, så förmodligen beror det på att min pojkvän för grov för mig.
Utan glidmedel kan han inte ens komma in i mig, men glidmedlet svider ganska rejält när jag spricker. Finns det ngt annat sätt att lösa detta på?
Vi hade problem i början med att jag sprack. För oss löste det sig genom att han peneterar mig med fingrarna i några minuter först så att jag blev riktigt blöt och avslappnad i vaginan. När han sedan tränger in så koncentrerar jag mig på att slappna av. (så fort jag spänner mig för mycket gör det ont) Och en massa glidmedel förståss så som ni redan har testat, och extra mycket på de känsliga ställena (för mig är det på ollonet, runt kanten på det och längst ner, framför allt på undersidan.) För mig funkar även vissa ställningar bättre än andra om vi inte har kört på ett tag. Nu för tiden behöver han inte längre alltid penetrera mig med fingrarna för att vi ska kunna ha samlag (fast det är skönt när han gör det
). Mitt största tips är: om det gör ont, be honom att stanna upp en stund så att du hinner slappna av ordentligt, att bara köra på gör det bara värre.
Jag vet inte om det hjälper dig något, men för mig funkar det. Lycka till!
Tycker det låter som att du behöver stärka slemhinnan, och ev byta glidmedel. Använder du t.ex Lactal regelbundet? Tar du hormonellt p-medel så kan du diskuteram gyn att använda lokalt östrogen i slidan.
Vilket glidmedel använder ni?
Vänliga hälsningar
Cindy

Barnolja brukar funkar bra. Smörj in efter tex. duschen så blir det till en vana.
Olja funkar bra för många, men har man sköra slemhinnor kan man göra dom en björntjänst genom att smörja med olja eftersom den lägger sig som en hinna. Det är därför man inte använder oljebaserade glidmedel längre.
Vänliga hälsningar
Cindy

Kan aven tipsa om silikonbaserade glidmedel som inte "torkar" eller nots bort :)
// Amanda
Ps, om du gör knipövningar så testa att ta paus med dem ett tag. Starkare muskler spänner sig ju hårdare. Jag "kan" bara göra knipövningar när vi har samlag väldigt ofta, annars gör det extra ont vid införadet och jag blir öm vid slidöppningen efter samlaget.
Det är bra att ni använder glidmedel, men har ni testat andra saker än er själva? Det finns ju dildos med vibratorer idag, det skulle ju kanske kunna vara något? Då blir du ju både lite mer "redo" i slidmusklerna men kanske också mer upphetsad… Du skulle ju kunna testa med någon kul sexleksak, typ denna som är "designad" http://www.martinshop.se/product_info.php/cPath/104_2756/products_id/11807 ….. :)
#7 Dildos äger jag flera stycken av och dessa använder jag regelbundet - både på egen hand och tillsammans med killen. De är dock oftast ganska små i jämförelse med pojkvännens organ och jag upplever därför inte att det gör ngn skillnad. :/ Men tack för tipset!
#6 Jag måste dessvärre medge att jag aldrig har gjort knipövningar…
#9 Men jösses! Har du aldrig vart rikigt nödig och hamnat i en lång toakö?
Det är ju den ständiga knipövningen
Jennie