Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 6383 ggr
piri-piri
0

Shopping miss

De flesta av oss har väl impulshandlat kläder. Tänkt att oh, vad fin, vad billig mm, Men sen blir det hängande i garderoben av någon anledning.

Vilket är ditt största fel köp?

Cindy
0

Jag fick för mig för några år sen att lyssna på folks gnäll att jag bara klär mig i svart, och köpte lite kläder med färg. De användes nån enstaka gång innan de förpassades till källaren…

Vänliga hälsningar
Cindy

[silkesnosen]
0

Hmm måste vara en kofta, med märklig ärm…för att det var modernt då…var urfult o ja onödigt!

piri-piri
0

jag gör felköp lite då och då. Oftast har jag inget som passar till det nyinköpta och då blir det hängande oanvänt eller så börjar jag jaga något som ska passa till det. Fastna också ofta för något mönstrat som jag sen inte känner mig hemma i.

Endroppeihavet
0

Senaste felköpet var en kappa från tradera som jag ser ut som någon slags startrek/modd i ….

Den såg fin ut på bilden?!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Musiken
0

En superfin svart stickad klanning med parlor pa. Verkligen kanon-fin, men jag kanner mig inte alls modig nog att visa mig i den, speciellt inte efter att ha fatt kommentarer som "that's one sparkly dress…" nar jag faktiskt tog mod till mig att dra ut i den en kvall.

En annan klanning har jag ocksa kopt. Korallfargad med lite draperad volang pa overdelen. Ser fruktansvart framtung ut i den, och den gar inte alls ihop med min hudfarg sa snart jag blir lite solbrand.

Aviendha
0

Största är nog de där snygga replayjeansen som var på rea. Några hundra ändå och det och utseendet vägde väl över just då för passformen på dem är inte alls bra för mig. Har använt dem max tre gånger på 4 år.

Sara
0

Har inget så där exakt jag kommer ihåg. Men visst har jag köpt kläder som sedan bara hänger i garderoben oanvända.

Sara

elyse
0

Det händer att jag köper saker på Tradera som sedan inte passar mig, oftast är det byxor.

Birke
0

Jag gör mest små felköp på reor o så, bara för att det är så billigt ><

Saga85
0

Nja, inga större missköp. Köper så gott som enbart second hand samt slutrea, så de fåtal saker jag ångrat har använts som myskläder istället.

Har dock ett felköp. Hittade ett par svarta manchesterbyxor på second hand. Byxorna var för små, men jag köpte dem ändå för att använda som morot i min kamp mot övervikt. Tog så lång tid för mig att lyckas börja gå ner i vikt att jag glömde av dem - och när jag hittade dem igen var de alldeles för stora.

Sovgott
0

Största felköp vet jag inte, men jag har t ex ett par miss sixty jeans som var lite för små när jag köpte dom. Jag har fortfarande inte gått ner i vikt så jag kan ha dom, och nu har dom legat i garderoben i flera år, så nu tänker jag göra mig av med dom. 

Sen har jag ett par skor på vinden som jag aldrig har använt för när jag väl kom hem insåg jag att dom var väldigt obekväma och inte alls passade mina fötter. Skorna kostade runt 800 kr, så det var ett dumt köp.

RuiXue
0

Köpte ett par Ecco sandaler förra året som var bekväma i butik, men när jag väl har dem på mig är de hemska. De rundade sulorna de har ger en obekväm obalans så jag får ont i hela kroppen. Det var 800kr som jag kunde köpt annat för!

Jennie