Lite hjälp tack =)
Jo, det är så här att min kompis har blivit överlycklig över hennes bröst storlek då dem växt tydligen.
Hon är rädd för att utge sig så jag frågar åt henne =).
Hon har inte tränat på ett tag (ganska länge) och ska nu ta upp konditionsträningen igen då hon tappat all kondition tydligen.
MEN hon är jätte rädd över att hennes bröst nu kommer att minska om hon springer eller kör lite power walk.
Hon kommer att börja med att springa runt 1km för att börja mjukt och det ska tydligen vara platt där hon springer.
Kommer hennes bröst att minska i storlek när hon börjar träna?
Om de gör de, kommer de bli slappa eller kommer de bli fastare? Hon har C ungefär nu och de är ganska slappa, inte alls runda eller något som tyder på fast.
Jag sa att eftersom hno använder ben/rygg/mage när hon springer och går så borde ju det inte förbrännas fett från brösten.
Men jag kan lika gärna vara väldigt ute och cykla.
Hon är lika gammal som mig, 17år om det har någon betydelse =S
Vad säger ni?
Era erfarenheter?
//Tacksam för svar =)
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Om hon går ner i vikt så är det troligt att brösten minskar i storlek. Det går inte att punkt förbränna men alla människor bränner inte på samma sätt. Endel kanske minskar lättast runt magen, andra tappar fett från brösten först men förbrännningen sker i hela kroppen.
Det är viktigt med bra stöd för brösten när man springer så hon bör satsa på en bra bh.

Precis som piri-piri skriver sa beror det pa hur hon forbranner. Jag ar en san som direkt lagger pa laren och rumpan, men sa fort jag borjar rora pa mig och ga ner i vikt sa ar det brosten som forsvinner forst 
Spelar ingen som helst roll vad hon gor, kroppen bestammer sjalv vart den tar fett ifran. Daremot kommer hon fa mer muskler i rumpan osv, vilket kommer gor att det ser ut som att hon kanske inte tappat nagot dar, men da har fettet ersatts med muskler istallet.
// Amanda
#1 Får man fråga varför man ska ha bra stöd?
#2 Okej =)
Detta är en i stort sett omöjlig fråga att svara på, då det är ytterst individuellt hur vi fungerar.
För egen del, kan jag säga att mina bröst inte påverkas alls av träning (oavsett om jag tränar en timme dagen eller ingenting alls) - de blir inte fastare, de blir inte större och de blir inte heller mindre.
Jag frågade en läkare om vad orsaken till detta kunde vara och fick då svaret att mina bröst till största delen består av körtelvävnad och bindväv, men inte särskilt mkt fett - vilket gör att de varken påverkas särskilt mkt av varken viktuppgång eller -nedgång.
Eftersom det är individuellt hur brösten är utformade, var på kroppen vi förbränner mest etc, blir alla svar du kommer få i tråden enbart spekulationer.
Hur din kompis får reda på hur just hennes kropp fungerar? Genom att testa sig fram.
#3 Ett bra stöd är till för att bröstvävnaden inte skall bli förslappad när brösten är i gungning.
Ett bra stöd för brösten gör att de hålls på plats så att de inte hoppar upp och ner vilket kan vara obehagligt och t.o.m göra ont.
#6 Det också. ;)
#5 Om hon har sprungit utan eller med en med dåligt stöd, kan det vara därför hennes bröst är slappa och hängiga?
Går det att få tillbaka, alltså träna ihop vävnaden igen på något vis?

#8 Det tror jag inte. Hon ar ju ung, och jag tror inte att hon hunnit springa sa pass mycket an att hon har hunnit "forstora" brosten. Mina brost har alltid varit slappa och hangiga, trots att jag varit noga med ordentliga sport-bh:ar. Man ar helt enkelt skapta olika.
// Amanda
#8 Att "träna ihop" vävnad går inte, nej. Är vävnaden förslappad, kommer den troligtvis att förbli så - såvida hon inte gör ett kirurgiskt bröstlyft, vill säga.
Jag säger som #9. Hur brösten ser ut är till stor del genetiskt betingat, så ett häng vid ung ålder (vilket inte alls är särskilt ovanligt, för övrigt!) är oftast resultatet av genetiska faktorer och inte gravitationen.
#9 & 10 Okej, då vet jag, ska meddela min kompis detta =)