Ökad sexlust - sant?
Kollade nyss på Sex Education på 3an.
Där köpte själva programledaren in frukt och lite mat som tydligen skulle öka sexlusten, på plats i köket hade hon även en som kunde det här om sexlust och så.
Frågan som kom upp, är det verkligen sant med att choklad, jordgubbar, annanas, musslor osv ska öka sexlusten.
Vissa ratades och fick ett nej medans bla. choklad och annanas fick Ja.
Choklad innehåller något som heter Stimul… någonting.
som tydligen skulle ordna till lite.
C och E vitaminer skulle tydligen även de vara lusthöjande. Även zink (tror jag det var)
Nu till Min fråga:
Stämmer det att C och E vitaminer höjer lusten?
De sa aldrig att de skulle höjas på kvinnor men på män skulle de tydligen hjälpas på.
Men hjälper det på oss kvinnor?
Nyfiken =P
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
I choklad finns det ju ett ämne som höjer Seratonin i kroppen, precis som kärlek och glädje. Men jag har ingen aning om man blir mer kåt av det
Jag hittade denna läsning om mörk choklad och dess centralstimulerande effekt.
Det skrivs om aminosyran fenyletylamin i artikeln, vilken tros fungera som en signalsubstans i den mänskliga hjärnan. Jag har även sett att man refererat till fenyletylamin som ett slags "förälskelsehormon". Dvs att vi under förälskelsen har ett ordentligt påslag av fenyletylamin, vilket triggar igång det smått psykotiska beteende som förälskade människor kan uppvisa (vi blir besatta av föremålet för våra känslor, har svårt för att sova och äter mindre).
Vad gäller vitamin E, finns det teorier om att brist på detta vitamin kan leda till impotensbesvär hos män och även påverka fruktsamheten hos kvinnor.
Vitamin C skall hjälpa till att reglera de egna könshormonerna.
(Återkommer om jag finner mer info av intresse i sammanhanget.)
Vad jag täker när jag läser sånt är att kanske det finns nån lite effekt, men att andra saker i vardagen påverkar mycket starkare så man knappast märker nånting i praktiken. Jag menar att om mannen kommer trött o sur hem efter en jättelång arbetsdag och sen grälar man om nånting, då kanske det inte gör nån större skillnad om han äter några rutor mörk choklad.
Gärna fler svar tack, detta kan vara en nyttig sak för flera här inne som har lite problem eller vad man ska säga =)

Kollade också på det igår, men om det funkar har jag inte en aning :)
#4 Dessutom krävs det nog en större mängd än några rutor mörk choklad. 
#7 Skulle vara roligt med en tråd här inne som kan hjälpa andra med sexlusten då (vad jag förstår) många kvinnor har problem med detta =/.
Så en tråd om detta vore great! =D
Det har gjorts studier med E vitamin på råttor och fertiliteten som har gett endel possitiva resultat men man har inte fått samma effekt på människor men det skadar ju inte att prova. Däremot har E vitamin bra effekt på blodcirkulationen som i sin tur kanske kan hjälpa vid potensbesvär.
Zink behövs vid produktion av sädeceller.
L-arginin och pycnogenol däremot har mkt god effekt vid impotens och kan även öka fertiliteten hos män.
#8 Efterfrågar du en spikad tråd i ämnet, eller hur menar du?
#10 Vet inte riktigt om jag ska vara ärlig =S.
Tänkte bara en tråd där sådant här fanns, så kanske en spikad tråd eftersom den ständigt visas först typ?
Ingen aning =S