Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 10015 ggr
[Fiction]
0

Nya BH-storlekar

I går fick jag vetskap om att H&M för närvarande håller på att se över sitt BH-sortiment vad gäller storlekar. Jag har ingen inblick i exakt vad som kommer hända, men det skall tydligen bli vissa förändringar på storleksområdet.

Det är på tiden! Nu kanske även vi med lite udda storlekar kan köpa oss BH:ar till vettigt pris.

(Jag återkommer när jag vet mer om saken.)

Bunn
0

Tack för upplysningen!

Hur och var har du fått reda på detta? *nyfiken*

Endroppeihavet
0

Hms BH avdelning är ett stort skämt så det är god tid att det ändrar sig… Jag går inte ens in där längre.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

SaraC
0

Jag kan ha storlekarna de flesta kedjor SKA ha, men de har så gott som aldrig kvar några exemplar i min storlek när jag kliver in. Så jag skulle tycka det var toppen om de både uppdaterade storlekar och även såg över de storlekar de har nu.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Fiction]
0

#1 Fick informationen av en H&M-anställd, när jag som vanligt klagade på deras dåliga utbud av BH-storlekar. Han meddelade mig då att de just hade tillsatt en "testgrupp" med kvinnor i olika former och storlekar och lovade förändringar på storleksfronten. Det var på tiden! Glad

Mandusius
0

Äntligen det är på tiden>< Det är så tråkigt när D-kupe storlekar finns på typ "generous" sidan och de enda färgerna man kan välja är typ vit, beige eller svart :S Lite tråkigt i längden.

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Bunn
0

#4 Okej! Tack :)

Sara
0

Jag har 80 F och nej, det finns aldrig på vanliga butiker. Måste alltid handla svindyra på specialbutikerna.

Sara

jackiejohn
0

Jag handlar alltid BHar på H&M och är faktiskt nöjd, Har 75C men min mama däremot är helt platt typ och har storlek 80 runt om men då är kupan på tok för stor!

Knittabilly
0

Det låter ju supebra, hoppas verkligen att det stämmer =) Skulle vara kul att kunna köpa bh på H&M åtminstone nån gång ibland.

Mona22
0

Har 85b men även de sitter hårt runt bröstkorgen, jag är inte rund utan har bara stor bröstkorg, svårt att hitta bh ibland. Obestämd

Knittabilly
0

#10 HM har väl inga behåar alls i storlek 85? Riktigt idiotiskt med tanke på att det är en hyffsat vanlig storlek…

Mona22
0

#11 man kan om man har tur hitta där men inte ofta.
De har bara småkläder där dessutom. knappt man kan hitta en storlek 40 på vanliga kläder.

Cazzos
0

Jag hittar aldrig en bra bh till mig själv.

Har lite extra hull på kroppen också så det är bara jobbigt att hålla på o leta efter en bra bh.

Mamma säger att jag ska ha 80 B, den sitter okej runt bröstkorgen men på vissa så är kupan för stor.

Och sen så har jag provat en annan bh som är i samma storlek, den sitter okej runt bröstkorgen men kupan är för liten och sitter på halva bröstet och trycker in dem så det är sååå ojämnt vilket syns på vissa tröjor.

Jag har provat BH-guide:ar men jag fattar inte dem så de är helt värdelösa för mig.

Knittabilly
0

#13 Det är svårt att hitta en bra behå och även att komma fram till vilken storlek man har. Läste någonstans att nästan alla kvinnor använder fel storlek, tydligen är det vanligaste felet att man köper för stor storlek runtom och/eller för liten kupstorlek.

Jag vet att vissa underklädesaffärer har en service där du bokar in en tid hos en underklädesexpert och så får du en hel timme med henne där hon hjälper dig att prova ut den perfekta behån. Det är helt gratis och de tvingar dig inte att köpa någon av de behåar som de hittar åt dig. Jag har tjejkompisar som har gått på det och fått bra hjälp och varit väldigt nöjda efteråt.

Vissa twilfitbutiker har den servicen och jag är säker på att det finns fler kedjor/butiker som erbjuder det.

Sara
0

# 13 Sen är alla Bh:ar i samma storlek inte lika bra. Ungefär som man provar skor. Även om man brukar ha stl 37 så måste man på vissa skor ha 36 eller 38.

Sara

Knittabilly
0

#15 (eller egentligen till #13 förstås) Exakt. Sen är det också ofta så att ens storlek varierar lite under månaden beroende på menscykeln.

Sara
0

Köpte en ny BH idag som var 80 E. Den satt jättebra, så som sagt, olika märken kan generera olika storlekar.

Sara

piri-piri
0

Jag tillhör en av dem som haft fel storlek på BH i flera år tills jag en dag gick in på Triumf för att kolla deras rea. Skulle köpa min vanliga storlek 75B men expediten menade på att jag skulle ha 70D, höll på att få dåndimpen av förvåning då detbför mig var en storlek för storbystade vilket jag absolut inte är.

Har sedan dess lärt mig det här med omkrets och kupstorlek att 70D är samma som 75C, 80B o.s.v

Det lönar sig nog att åtminstånde gå en gång till en specialbutik så att man kan få hjälp att hitta sin storlek. Nu har jag även hittat rätt storlek på HM eftersom jag vet hur den ska sitta.

[Fiction]
0

#18 Ngt liknande hände mig och är inte alls ovanligt.

Jag använde fel storlek under mga år och när jag besökte en specialbutik, för så sent som för fyra år sedan, meddelade de mig att jag har storlek 65E. Jag anser visserligen att jag har relativt stor byst, men de ser inte så stora ut som de flesta föreställer sig att en E-kupa är iaf.

RuiXue
0

Undrar egentligen om jag har rätt storlek med min 90CObestämd Kanske borde fråga i en butikFoten i munnen

Jennie

Cazzos
0

Jag vågar inte mäta bysten hos en främmande människa…. Om det nu kommer att vara nödvändigt.

Sara
0

# 21 Första gången tyckte jag det var jättejobbigt men de tänker inte på att det är bröst som bröst utan det är deras jobb. Oftast så tittar de på dig med kläderna på och säger att den här storleken ska du nog ha. Sen kollar de när du satt på bhn om den passar. Så du behöver inte stå helt barbröstad framför personalen.

Jag tror det kommer gå jättebra om du går dit. Sen ska jag tala om att det är jätteviktigt att ha en bra bh när du växer. Jag hade det inte och mina är jättehängiga, de växte snabbt och utan stöd så ja, tyngdlagen är en kraft att räkna med.. Glad

Sara

[Fiction]
0

#21 Mäta? I mitt fall krävdes inget måttverktyg öht, jag fick prova mig fram bland storlekarna och så tittade butiksexpediten på hur BH:n satt och kunde utifrån det avgöra om jag behövde mindre omkrets, större kupa eller vad det nu var för ngt…

piri-piri
0

#23 Jag behövde inte ens prova mig fram, expediten tittade bara på mig och sa vilken storlek jag skulle ha.

Musiken
0

Jag gick bara in i en butik och fragade efter storleken jag alltid kopt, men expididen fragade om jag var saker pa att jag verkligen skulle ha den och bad mig prova en annan storlek istallet, vilken satt mycket battre! :)

[Fiction]
0

#24 Vissa av dem har ju verkligen ögon för det där. Det är nästan lite skrämmande. ;)

Sara
0

# 26 Det där lär man sig snabbt efter ett tag men ibland är det läskigt att folk har ett sånt bra ögonmått.

Praktiserade på JC ett halvår i gymnasiet och man lärde sig snart se vad folk hade för jeansstorlek.

Sara

Cazzos
0

Det kanske är några som bor i Stockholm och gått igenom Drottninggatan några gånger i livet?

Där finns en liten Lindex-butik som bara innehåller underkläder.

Jag kan gå dit någon gång och fråga dem ifall om de kan hjälpa mig Glad