Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamhälle-och-feminism
Läst 11706 ggr
kaka1234567
0

Vad tycker ni om detta ??

Ja vad tycker ni de kan va roligt att skämta lite men varför tror alla att blonda är dumma ?? Jag tycker de är dumt blondiner är de som brukar va smarta. Alla förolämpar britney för att hon är blond vad tycker ni om de ??

http://www.youtube.com/watch?v=ImMrhnvY6Mc

http://www.youtube.com/watch?v=Fbj4IT3syRE&feature=fvsr

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Endroppeihavet
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Att överhuvudtaget tro att hårfärg har något med intelligens att göra är helt felaktigt.

Jag har då haft alla regnbågens färger i håret och inte har det påverkat min IQ ;)

Har inte heller hört att "alla" tror att blondiner är mindre smarta eller att Britney förolämpas pga. sin hårfärg. Hon har ju snarare kritiserats för sina livsval som många unga popstjärnor går igenom.

MEN för att hotta upp i grytan är jag bara tvungen att posta denna spoof om popstjärnor i allmänhet, de flesta är blonda i videon, men det handlar ju snarare om att hårfärgen är populär än något annat

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Gudris
0

Hehe jag kan inte låta bli att gilla filmen, men inte för att den är bra…

Själv är jag naturligt blond, ganska mörk, och jag tror att man kan koppla ihop korkad blondin med alla fjortisar som blonderar sönder sig och gör en massa korkade saker. Som man gör när man är i tonåren och kanske inte tänker längre än så. Med det inte sagt att det är pga det blekta håret som de gör så eller att de med annan hårfärg beter sig smartare. Dessutom har ju t ex amerikanska filmer gjort det till en grej att visa upp Sverige som antingen landet som är helt efterblivet eller landet som bara bebos av korkade blondiner med fejkbröst.

Som blondin har jag just avslutat 3 år av högskolestudier och väntar på min examen, känner även brunetter som klarat sig lika bra :)

Karmatarerskanise
0

Ingen tror väl att blondiner är dumma, det är bara ett skämt eftersom de många gånger i TV framstår som lite IQ befriade.

RuiXue
0

Personligen tror jag nog mest att det som gjort myten om dumma blondiner är att så många färgar håret blond och råkar göra en massa korkade saker sen och det är nog mest tonåringar som skapat myten genom sin ständiga platinablondering och naturliga tonårsgrodor.

Inte många av de vi känner som "dumma blondiner" är blonda egentligen. Bara för att nämna någon som har färgat håret blond och gjort en del för att spä på myten, Paris Hilton är egentligen brunett! Men alla känner henne som blondin. Inte för att hon är dum eller något, men ibland skulle hon nog behöva ta en sekund extra och tänka efter innan hon gör något eller säger något när det finns journalister och kameror i närheten, för att inte framstå som "dum blondin" i media.

Alla kan få hjärnsläpp eller brainfarts oavsett hårfärg och vem som helst kan göra bort sigSkrattande

Jennie

LitenPyssling
0

På min skola går alla runt och säger att blondiner är korkade, jag är själv mörk blond.

Men som någon ovan nämnde så tror jag detta med att blondiner är korkade kommer ifrån att alla fjortisar blonderar sönder sig.
Fjortisar framstår otroligt ofta som smått IQ befriade med sitt da, titta mig, kom så röker vi kolla vad tuffa vi är, men asså du ha du spanat in mina boobs eller osvosv. Kan rada upp tusen mer saker man ha fått hört under det senaste året bara.

Som sagt, jag tror många tyvärr ha förknippat blondheten med korkade fjortisar, en del ser bara inte skillnaden mellan fjortisar och "normala" människor =P (visste inte hur jag skulle säga, ursäkta om någon tar illa upp)

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Birke
0

#5 Där satt det :)

Elshira
0

Jag tror ändå det ligger lite i det utifrån sett men givetvis inte i verkligheten.

Blond och blåögd anses ju som något ganska så exotiskt och vackert (kanske har det tom något med hitlers tid att göra?) och därmed har blonda blivit populara av folk från länger med flertalet brunetter.

På så vis har de blonda kunat åka räkmacka på att de är "exotiska" och kunde leva gott bland sina män till skillnad från brunetter som kanske inte fullt lika många valt i jämförelse.

Min teori är då också att brunetter fått jobba hårdare för sina pengar och studera för att försörja sig i framtiden, medan blondiner kunnat leva på sina män. I ärlighetens namn - tittar man i hollywood så är flertalet blonda (om än inte äkta).

Blonda behöver inte plugga = "dumma", brunetter måste bana sin egen väg = "smarta".

<men då har det väll egentligen mer om allmänbildning att göra, smarthet och IQ är något annat.

Men hur som helst är jag övertygad om att det kom före "fjortisepoken" efter som jag minns en tid då dessa fjortisar inte fanns. Blondinskämt är tyvärr betydligt äldre!

Detta är ingen ursäkt och ingen sanning, men bara en yttre syn på hur saken skulle kunna ses (tror jag).

Hakuna matata!

SaraC
0

#7 Om det var så enkelt hade inte brunetterna bara kunnat blondera håret (som många existerande blondiner redan gör) och blondinerna tvärtom? Oskyldig

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Birke
0

#7 Lät som en vettig förklaring.

#8 Om man jämför den blonderade med den äkta blondinen ser den blonderade bruden tyvärr hemsk utOskyldig

paronskrutten
0

#9 Haha, intressant åsikt :P

Helena