Otrolig smärta i magen
Hej! Jag har plötsligt drabbats av någon otrolig magsmärta som aldrig vill sluta.
Jag åt mat kl 5 och sen dess har jag inte ätit något. Kan inte sova heller för att jag har så ont i magen och jag svettas även fast mitt rum inte alls är varmt. Jag känner att jag håller på att svimma och ibland vill jag spy.
Vad är det som händer? Jag har inte ätit på snart 8 timmar… jag kanske ska sova bort hungern tills det är morgon?
Det gör så ont!!!

Hoppas att du mar battre nu! Ibland kan det bli sa att du far gaser som "fastnar" i tarmen och tranger pa, och det kan gora riktigt ont!!
Forsok att massera magen sa att du far igang tarmrorelserna och kan fa "ballongen" att rora pa sig. Det kan gora riktigt ont ibland, men om det ar gaser som ar problemet sa lovar jag att du kommer kanna dig battre efterat :)
Forsok ocksa att ligga i olika stallningar for att forsoka fa tarmarna att rora pa sig naturligt.
Hoppas att du mar battre snart!!
// Amanda
Hoppas det känns bättre nu. Gör det inte det så borde du åka till akuten eftersom du kan fått stopp i tarmen och då måste du få hjälp av läkare!
Jennie

Det kanske kan vara blindtarmen? Fast vad vet jag, har inte så stor koll
Men om det inte har försvunnit imorgon så bör du nog uppsöka doktorn. Kan ju kanske, som någon annan skrev, bara vara riktigt jobbiga gaser.
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Matförgiftning? Min kille hade det förra veckan och hade skit ont i flera dagar. Trodde först att det var magknip
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Kolla så det inte är gallsten. Det ska göra galet ont, kan du ligga still så är det inte det för man ska tydligen fara runt ganska bra med en gallsten;)
En annan sak som jag vet gör vansinnigt ont är cystor, jag hade en i livmodern som sprack, men då gör det ont i livodern och ner.För mig känndes det som om livmodern ville trycka sig utm och släpas i backen.. smärtsamt med andra ord.
Eller så är det som övriga talare gissat på, gaser och magknip.
Min blogg: SweGizmo.se
Kvarstår magsmärtorna än?
Förlåt att jag ej har svarat men min brorsdöttrar är här och man har ju fullt upp att aktivera dem varje dag…
Jag sov bort min magont, det hade dämpat sig på morgonen. Tror nog bara att jag var jättehungrig, men det konstiga var att jag svettades så mycket och kände mig illamående…
Känner mig bättre dock. Tack för era råd!

#8 Ja, det var riktigt jobbigt.

Vad bra att det gick över! När jag blivit väldigt hungrig reagerar min kropp genom att bli illamående (kan t o m spy om jag inte får i mig nått, magsäcken drar ihop sig känns det som). Så det är väl inte helt ovanligt skulle jag tro…