Piller som skjuter upp mensen
Visst finns det några piller som skjuter upp mensen?
Jag skulle behöva sådana om ett tag då jag ska bort och mensen är beräknad tills då. Då det är en hel helg jag ska vara borta och jag blir helt deppig när jag har mens så skulle det vara skönt att slippa det då den helgen ska vara rolig och inte en pest.
Ska jag gå till ungdomsmottagningen, eller vart får jag tag på dessa?
Det går att skjuta upp mensen med olika hormonpreparat, typ p-piller. Gå till ungdomsmottagningen och hör efter! 
Med vänliga hälsningar
Chess
Piller för att enbart flytta mensen är receptbelagda, vet inte om de kan skriva ut de på UM. Annars är ju p-piller ett alternativ, men det kan ta tid att hitta rätt preparat, kanske du har tajt om tid? Lättast är nog att vända sig till läkare och få recept.
Jag har ätit p-piller i 3år, slutade med det för ca 2 månader sen. Det funkade inte på mig.
Känns ju lite trist att behöva ställa in pga mensen. Jag är jätte nere och sitter bara inne och äter godis typ. Grinar om något går emot mig osv. Så tror inte det är så bra att vara borta då.
Men ska ringa till UM och fråga dom först.
Skulle det vara så att jag måste gå till en läkare, måste jag ta sprutor då? För då skiter det sig direkt. Jag tar inte sprutor Alls.
Nej nej, inga sprutor.
vanliga tabletter som du får hämta på apoteket.
Jag vet dock inte hur de fungerar på pms, kanske de bara stoppar blödningen? Rådfråga läkaren 
Japp, det finns skjuta-upp-mensen-piller, och de går att få tag på på ungdomsmottagningen. Jag var själv där för några år sedan - det enda jag sa var "hej, jag ska på festival samtidigt som mensen är beräknad och vill skjuta upp den" och gick därifrån med ett recept.
_No way! Yes way!
Jag har okså skjutit upp mensen en gång då jag skulle åka utomlands i 2 veckor. Ringde bara min husläkare.
Jag har skjutit upp mensen ett par gånger i samband med resor. Bara att ringa vårdcentralen så brukar de till och med kunna skicka över ett E-recept till apoteket bara genom att prata med dig över telefon. Så har det vart för mig i alla fall och det var innan jag tog minipiller.
Jennie
Jag ringde till ungdomsmottagningen och hon hänvisade till vårdcentralen så ska strax ringa dit, telefontiden börjar kl 1.
Jag har använt Primolut några gånger i livet när jag skulle resa bort.
Fungerar hur bra som helst och nu har jag alltid en ask hemma ifall…
Får dessa på vårdcentralen.
/Maria
Och vårdcentralen hänvisade till barnmorskan.. Dom har telefontid imorgon så får ringa då. Men det är 3v kvar innan jag ska bort så har ju lite tid :)
Både ungdomsmottagningen och vårdcentralen ska ju lätt kunna fixa det. 
_No way! Yes way!
#10 Vilka virrpannor! Både ungdomsmottagningen och Vårdcentralen kan skriva ut Primolut!
Jennie
Haha, och nu sa barnmorskan att jag skulle prata med vårdcentralen ;) Men jag fick iaf en tid hos gynekologen på onsdag nästa vecka. Och han kunde skriva ut sånna piller.
Ja, väldiga virrpannor.
Att inte virrpannorna bara skrev ut det enkla receptet och sparade både din och sin egen tid! De KAN skriva ut Primolut hur enkelt som helst och både Ungdomsmottagningen, Vårdcentralen och vilken barnmorska som helst har befogenhet att skriva ut det!
Jennie
Det beror på om barnmorskan har förskrivningsrätt men det har de flesta när det gäller preventivmedel så jag antar att detta preparat går under samma regler.
/Maria
#15 Ja, de flesta har ju det på de vanligaste preventivmedlen och för "småsaker" som Primolut som ju är väldigt vanligt.
Jennie
Nu har jag äntligen fått Provera!
Fick sitta och vänta i väntrummet i 1 timme innan dom kom på att dom glömt bort mig -.-
jisses, vilket oflyt du haft i jakten på dessa piller
nu får vi bara hoppas att de fungerar superbt extraordinärt jättebra för dig, så det var värt besväret 
Haha! Jag som slet så för att få tag i dessa piller så fick jag mensen igår :p haha så jag kommer ju inte ens få ta dessa ;)
Aja, nu har jag ju iaf om jag behöver lite längre fram^^