Det kunde vara värre.
Jag har ju kropp som en kändis så varför ska jag klaga? Men…
Ibland kan jag tycka att jag har lite stora lår, men det kunde vara värre, eller hur?
Jag har en saftig bakdel som jag är väldigt nöjd över. För det kunde var värre, eller hur?
Jag har celluliter, men vem har inte det? Det kunde var värre, eller hur?
Det händer att jag tycker att det kan vara lite jobbigt att raka benen och under armarna nu när det är sommar. Men det kunde vara värre, eller hur?
Min näsa ser inte ut som en kändisnäsa. Den liknar varken Depardieus eller Owen Wilsons. Men jag är nöjd ändå. För det kunde vara värre, eller hur?
Jag har lite vitaligo över hela kroppen, men jag är nöjd ändå. Det kunde vara värre, eller hur?
Ibland har jag en dålig hårdag. Men det kunde vara värre, eller hur?
Ibland tycker jag att jag kunde ha lite mer symetriska läppar och lite rakare tänder. Men jag är nöjd ändå. För det kunde vara värre, eller hur?
Kinderna är inte samma äppelkinder som dom än gång var utan har börjat hänga lite. Men det kunde var värre, eller hur?
Det spelar ingen roll hur du ser ut. Du blir älskad ändå.
Det kunde vara värre, eller hur?

hehe=)
Qui dormit, non peccat
Så bra skrivet. :)
Ja, det kan sannerligen vara värre, så varför klaga? :D
/Christine

den där gillade jag. vi klagar för mkt
Så bra skrivet! :D
Mvh Nathalie
väldigt bra :)
Det där var bra :)

Oj, vilket arbete du har lagt ner!Tack för en jättebra skrift och trevlig , klok läsning! med bilder och länkar till allt möjligt. Tack!

Gillas!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Kul grej, men det kan inte vara så roligt att vara dedär exemplen på hur det kunde vara värre… det är ju verkliga människor dom med…

#13 Må bättre hur? Jag är fullt medveten om att andra mår sämre än mig. Jag har ont jämt, medan barnen i Afrika dör som flugor etc etc.
Ärligt talat får det mig inte att må ens en gnutta bättre. Smärta är individuellt! Inte heller tycker jag mer synd om mig jämfört med andra som är friska, det finns helt enkelt ingen mening.
Vänliga hälsningar
Cindy

#15 I mina ögon är det ingen skillnad på allvarligheten i psykiskt och fysiskt må dåligt.
Vänliga hälsningar
Cindy

#16. Syftet med tråden är att ge perspektiv och förhoppningsvis få kvinnor att känna att dom duger som dom är trots eventuella skavanker.
Nu verkar du vara så inne i ditt eget lidande att du inte är mottaglig, men det verkar som att det är en hel del andra som förstår och gillar tråden, så jag är nöjd ändå 
Hoppas att det löser sig för dig med.
#17 Det är ett fint syfte du har med tråden, absolut. Jag svarade inte tråden förrän du själv skrev "de flesta skulle må bra över att vara lite mer ödmjuk och tacksam över det de har och att sjukdommar och olycka kan drabba alla när som helst". Den kommentaren var helt enkelt för plump och naiv för att gå utan förklaring. Nu fick jag ingen förklaring, kanske för att du inte förstod att jag med smärta inte nödvändigtvis menar den fysiska sorten, jag borde kanske ha refererat till något kosmetiskt problem istället.
Men i princip ser jag inte varför det skulle vara någon skillnad att tänka att andra har det värre vad gäller varken komplex, hälsa, summa på bankkontot eller annat man kan lida över.
Vem jag är och vilka problem jag har är irrelevant, eftersom smärta (själslig som kroppslig) är individuell och inte kan jämföras med andras. Mobbade fjortisen Linda kanske lider enormt av sina feta lår, medan jag själv mår okej trots kroniska smärtor - vem lider mest? Ska jag tycka att jag har det bättre än henne eller tvärt om och varför? För mig blir resonemanget absurt - livet är ingen tävling i att må bäst.
Min kontenta är att det är jättefint att somliga lyckas ställa in sig på att ens egna problem är bleka i jämförelse med andras, men att man får vara försiktig med hur man vädrar denna livsfilosofi. Det inte är inte ett aktivt val att ha komplex eller må dåligt etc, och man riskerar att bagatellisera någons problem och därmed göra en björntjänst genom att säga "så farligt är det inte, andra har det värre". Om du tar ett steg tillbaka och tittar på det du skrivit kanske du kan se det själv.
Vänliga hälsningar
Cindy