Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 5794 ggr
line84
0

Flytning vid viktnedgång?

Hej!

Jag har gått ner en del i vikt och har fått mörka flytningar. Det har hänt en gång innan när jag tappat vikt snabbt. Är det vanligt? Jag hoppas det försvinner när kroppen vant sig.. :S

/Line

Aviendha
0

Mörka som i mörkgula eller mörka som i bruna? Min tanke går lite åt att om man får en väldigt lätt mellanblödning så kan ju färgen bli brunaktig och kanske inte därför har med själva viktnedgången att göra?

line84
0

Mer mörka som i bruna. Jag har aldrig haft mellanblödningar innan. Det har kanske inte med viktnedgången att göra men jag tycker det verkar så eftersom det hänt en gång tidigare när jag gick ner i vikt.

Aviendha
0

Kraftiga viktnedgångar kan ju störa menscykeln. Annars vet jag inte vad det ska vara. Svampinfektion? Störning i ph-balansen? Annan sjukdom?

line84
0

Tack för tipsen, jag ska kolla upp detta.. :)

Cindy
0

Om man går ner snabbt i vikt så frigörs mycket östrogen i kroppen som varit bundet i kroppsfettet. Alltså kan det mycket väl hänga ihop för din del!

Fortsätter du ha mellanblödningar så kontakta en gynekolog, men har du inte ont eller besvär i övrigt så ta det lugnt bara :-)

OM risken finns att du kan ha blivit smittad av en könssjukdom så kan det vara dags att testa sig.

Vänliga hälsningar
Cindy

line84
0

Tack för ditt svar Cindy!