Flytning vid viktnedgång?
Hej!
Jag har gått ner en del i vikt och har fått mörka flytningar. Det har hänt en gång innan när jag tappat vikt snabbt. Är det vanligt? Jag hoppas det försvinner när kroppen vant sig.. :S
/Line
Mörka som i mörkgula eller mörka som i bruna? Min tanke går lite åt att om man får en väldigt lätt mellanblödning så kan ju färgen bli brunaktig och kanske inte därför har med själva viktnedgången att göra?
Paulina
Mer mörka som i bruna. Jag har aldrig haft mellanblödningar innan. Det har kanske inte med viktnedgången att göra men jag tycker det verkar så eftersom det hänt en gång tidigare när jag gick ner i vikt.
Kraftiga viktnedgångar kan ju störa menscykeln. Annars vet jag inte vad det ska vara. Svampinfektion? Störning i ph-balansen? Annan sjukdom?
Paulina
Tack för tipsen, jag ska kolla upp detta.. :)
Om man går ner snabbt i vikt så frigörs mycket östrogen i kroppen som varit bundet i kroppsfettet. Alltså kan det mycket väl hänga ihop för din del!
Fortsätter du ha mellanblödningar så kontakta en gynekolog, men har du inte ont eller besvär i övrigt så ta det lugnt bara :-)
OM risken finns att du kan ha blivit smittad av en könssjukdom så kan det vara dags att testa sig.
Vänliga hälsningar
Cindy
Tack för ditt svar Cindy!