Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 26906 ggr
Emma-
24

Skynda på mensen?

Jag ska ut och resa i ungefär 2 veckor. Vill helst inte få min mens under den tiden. Eftersom att min mens är väldigt oregelbunden vet jag inte riktigt när den kommer, men jag tror att det kommer bli någon gång under semestern.

Jag vet att man kan skjuta upp mensen med Primolut Nor. Men då måste man ju ta tabletterna några dagar innan mensen och jag vet inte när min kommer.

Så min fråga är om kan skynda på mensen så den kommer innan? Eller finns det något annat jag kan göra?

Aviendha
0

Jag tror faktiskt inte att man kan skynda på den så att den kommer i förtid (stress, sjukdom och annat är ju inte precis en exakt vetenskap för det ändamålet :P)

Inte en aning faktiskt ^^ Vad händer om man tar tabletterna trots att ens mens egentligen skulle komma mer än några dagar efter att man började med dem?

[Tassy]
1

I värsta fall finns ju m-koppen. Den ger dig iallafall friheten att bada obehindrat till exempel.

Det är den metod jag kör på när det är något, då jag inte kan flytta min mens pga att jag blir fruktansvärt sjuk om jag gör det.

RuiXue
0

Enligt vad jag hört kan tydligen Primolut Nor även avbryta mensen i vissa fall. De gånger jag har tagit Primolut Nor har jag börjat ta det innan mensen "bör" komma inför resan, eller i alla fall några dagar innan resan så mensen inte borde komma under semestern. Det har då inte vart 3 dagar innan väntad mensOskyldig

Jennie

Emma-
0

#1 Vet inte vad som händer annars, men det stod 3 dagar överallt (:

#2 Jag ska på festival först och det känns inte som menskopp är så bra där haha.

#3 Okej :) Jag har aldrig tagit Primolut Nor, så jag vet inte riktigt hur det funkar.

Funderar i alla fall på att gå till UM och fråga.

[Tassy]
0

Faktum är art koppen passar även på festival :) läs mer på m-kopp.se

Emma-
0

#5 Jag har varit inne och läst lite nu. Men det känns som att man måste vara väldigt noggrann med rengöring, det kan ju vara ganska svårt på festival :) Dock verkar m-kopp ganska bra annars.

[Tassy]
0
Emma-
0

#7 Haha, tack så mycket :) 

Måste man beställa m-kopp från internet eller finns det att köpa någonstans?

[Tassy]
0

jag tror några få apotek kan kanske ha, men internet är nog det som gäller i större delen av landet.