Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 10366 ggr
Salladshataren
0

Kostnad av preventivmedel

Jag äter Cerazette och har gjort det i ett år tror jag. Som förövrigt funkar väldigt bra, har ingen mens längre och ingen mensvärk för den delen.

Jag får mina piller via ungdomsmottagningen, och de sa att jag skulle få börja betala för pillerna efter att jag har fyllt 21 år. Fyller 21 i november.

Så min fråga är hur mycket kostar det med piller? Kommer nog vilja ha årsvis om det fortsätter som det gör nu Glad

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Cindy
0

FASS är mitt orakel! Flört

Just nu är priset för Cerazette:
3 x 28 styck 168:-
6 x 28 styck 292:-

Dvs cirkus 600:- per år.

Vänliga hälsningar
Cindy

Aviendha
0

Åh, vilken lyx med gratis piller! Har själv fått betala från första kartan vid 15.

[Tassy]
0

en hundring om året har jag fått ge för trionetta, neovletta och orthonett novum. Vet inte hur det är med minipiller dock.

Fass säger 6 x 28 styck kalenderförpackning, 292:- då är detta fullpris, sen kan det ju vara förmån och andra rabatter med i bilden.

Cindy
0

#2 Det är olika i olika landsting, jag fick pröjsa 100:- per år när jag var yngre. Flyttade till en annan del av landet och fick en rejäl chock när jag insåg att de inte gav nån rabatt alls till unga!

Vänliga hälsningar
Cindy

[Tassy]
0

Hoppsan, måste ha laggat ur på iFokus, såg inte att någon annan redan hade svarat Tungan ute

Cindy
0

#5 Hehe, tycker mest det är komiskt att vi båda kastade oss över FASS för att kolla priset Flört

Vänliga hälsningar
Cindy

[Tassy]
0

Fass är väldans bra i många lägen Skrattande

Alex
0

Åh, var glad att du får det gratis! Jag fick ungdomsrabatt tills jag blev 20, nu är det ju dyrt som tusan (i alla fall om man inte har pengar). Men senast gick högkostnadsskyddet in för mig i alla fall, så det blev lite billigare ändå! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

hus-musen
0

I sthlm där jag bor nu har vi högskostnadsskydd till året man fyller 21 har jag för mig, så mina ringar kostar 100 kr o alla p-piller som det innefattar med. Fyller visserligen 22 men fick rabatt ändå =) Hemma så kostar det 800 kr för samma ring då de inte har subventionerat dem där.. Just cerazette är ju ett billigare p-piller har jag för mig så det är ju rätt ok ändå med runt 600 =)

Qui dormit, non peccat

Fridaaaa
0

Här får man börja betala sina p-piller den dagen man fyller 20.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Musiken
0

Och har i UK sa far jag dem gratis :D Fast nu var det ju ingen "skryta-trad".. :P

Elshira
0

När jag började med P-piller så skulle jag ha fått Neovletta helt gratis. Jag fungerade dock inte på dessa utan började med Yasminelle som kostar drygt 240 kr för 3 kartor.

Det var alltså bara på vissa saker som man fick rabatt/gratis.

Idag har jag P-stav vilket jag fick betala drygt 500 kr för (insättningen var gratis), pris utan rabatt ligger på dryga tusenlappen.

Hakuna matata!

viktoria91
0

neovletta 28 fick jag gratis, skulle fått gratis tills jag fyller 20 men slutade med ppiller. har p-dator nu.

Fridaaaa
0

#13 OKej har med dem :)

# 12 du får p-piller bara gratis till du är 20/21, sedan börjar du att  betala sen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

viktoria91
0

#14 hadde ;)

Elshira
0

#14 Jag vet, jag betalade ju mina andra piller efter som det inte var någon rabatt på dem (trots jag var 16 eller så), de som var gratis slutade jag men efter som de inte fungerade. P-staven jag har nu fick jag rabatt på efter som jag var 18 när jag satte in den.

Hakuna matata!

[Tassy]
0

Nyare p-piller innefattas inte av rabatter oftast, var den inf jag fick på UM.