Röd och svullnar upp
Hej! Min kompis som är 13 år (internetkompis) brukar jag webba med väldigt ofta.
Vi brukar vara uppe på näterna via MSN och chatta. Hon klagar alltid på att hon blir så röd om kinderna, vilket jag håller med om. Jag har sagt till henne att hennes blodflöde kanske strömmar snabbare för att hon är avslappnad etc, det brukar hända mig ibland.
Det är hennes kinder, ben, tår och upperarmen svullnar upp och blir en aning röda.
Vad kan det bero på? Har det med puberteten att göra eller är det något annat?
Om bara vid datorn, så värmen och stillasittandet….. =) Annars kan det ju vara bra att ta kontakt med en läkare! M
#1 Ja, tänkte faktiskt inte på det.. ska fråga henne hur länge detta har hållt på, och hon säger att hon bara suttit vid datorn sen skolan slutade så det kan ju bero på det.
Tack!
Varmt vid datorn såhär i sommartider? Ytliga blodkärl? Alldeles för mycket stillasittande? Be henne att prova att ta en paus ifrån datorn med jämna mellanrum och sträcka på sig ordentligt samt att ta en promenad..
Hon säger att hon har blivit röd endast på kvällarna sen hon var 10 år. Hon blir röd oavsett om hon sitter vid datorn eller inte, säger hon.
El-allericker? Kan man ju vara ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.