Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 4618 ggr
SweGizmo
0

humörssvängningar?

Har den senaste tiden (ca 2 veckor) vart väldigt upp och ner, lätt grinig, lätt för att grina, ibland kan jag vara överdrivet glad. Jag äter p-pillret jasmin och har gjorde det i snart 1 år utan problem, men kan humörssvängningar komma så här långt senare??

Kan säga att idag är jag inte alls på humör och har vart både grinig och ledsen i omgångar typ, fast nu börjar jag ifs närma mig mensen (ska ha på Torsdag).

Min blogg: SweGizmo.se

[Tassy]
0

Jo, problemen kan komma senare. Våra egna hormoner förändras ju med tiden, så det är mycket möjligt att det är något sådant som spökar.

Blir det inte bättre om någon vecka så tycker jag du ska prata med den som skrev ut pillren till dig för lite rådgivning.

viktoria91
0

ja, jag har ätit p-piller (neovletta 28) i över ett år och inte förrän nu har biverkningarna kommit. slutade med skiten för en vecka sedan och ska använda p-dator=)

SweGizmo
0

åh neee, orka hitta nya p-medel:C fan…

viktoria91
0

#3 prova p-dator som jag=) inga hormoner, bara att kissa på en sticka ibland=)

SweGizmo
0

det är en sån som räknar ut när man har ägglossning osv eller??

viktoria91
0

#5 japp det är det.

SweGizmo
0

#6 låter inte så där värst jätte säkert:/

viktoria91
0

#7 den jag kmr använda är 94% precis som pessar, vissa p-piller och säkrare än kondom. sen finns en som är 99,3% säker. 94 % duger för mig=)

Elshira
0

#8 Problemet med det är ju att man måste ha 100% regelbunden mens i princip, skulle det vara så att ägglossningen kommer lite för tidigt någon gång (allt sådant kan ju hända pga matvanor, stress, eller bara ändå) så kan det vara kört…

Jag skulle i.af bara se det som en sista utväg (om man inte tål annat), samt givetvis när man vill bli gravid.

Och till TS: Vänta ett par veckor till, man kan ju trots allt få svackor även utan hormonpiller, och har du en så kanske det hinner stabilisera sig på några veckor och bli samspelt med pillerna.

Men efter det kan du ju resolut sluta med pillerna någon månad och se om det ger ett tydligt resultat. Men jag tycker i.af att du ska hålla ut ett tag till. Att byta preventivmedel när man haft något som fungerar känns ju inte särskilt roligt!

Hakuna matata!

viktoria91
0

#9 finns massor av fler p-medel jag skulle kunna prova innan detta men finns inget jag vill prova.'

jag vet att man måste ha regelbunden mens, skulle jag bli gravid är det ingen katastrof. =)