Sex utan preventivmedel
Om man har sex t.ex 2veckor efter mens , Utan preventivmedel, visst ar det riskfritt att bli gravid da?

nej, 2 veckor efter mens är störst "risk" att bli dravid då ägglossning sker runt den perioden.
Strax innan och strax efter är den minst risksamma perioden.
Dvs 1-2 dagar nnan och 1-2 dagar efter mens!
Vad jag hört.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Du kan aldrig vara helt säker på att inte bli gravid! Inte ens MED skydd, men utan är det bra mycket större risk.
Det är drygt 2 veckor efter mensens första dag som det är stört chans att bli gravid. Dock så lever spermierna upp till 5 dagar.
Men kan använda sig av aparater som ser när ägglossningen sker och man därmed vet när man normalt brukar få sin ägglossning, men ibland kan det bli både tidigare och senare vilket gör det väldigt osäkert.
Men en vecka innan mensen beräknas komma och upp till en vecka efter mensens första dag är relativt säkra, men som sagt ibland kan cykeln få ett litet "tokryck" så har man inte en 100% regelbunden mens är det som att spela på roulette.
Jag antar att du undrar för att du skulle vilja slippa preventivmedel (dvs inte för att du inte kan ha dem) och kondom är ju alltid det bästa och tar man allt med en nypa salt blir det faktiskt ett roligt inslag tycker jag i.af ^^ Men har du en pojkvän och vill slippa kondom men ändå i.af ha ett skydd för att slippa bli gravid så är ju p-piller eller p-stav två bra alternativ för de allra flesta =) P-stav är ju väldigt diskret om du tycker det är pinsamt att "visa" det och man slipper komma ihåg tabletterna, men självklart kan inte alla ha det.
Men är det bara enstaka gånger (någon eller ett par ggr/månad) så är kondom det allra bästa och billigaste :)
Hakuna matata!
Man är aldrig säker från att bli gravid, speciellt inte utan preventivmedel.

vill man undvika hormoner och spiral som gör mensen värre så finns alltid p-dator. har själv beställt en och kmr om några dagar^^
#6 Jag får mindre mens av min p-ring

#7 får jag av mina p-piller med men orkar inte med biverkningar så det blir p-dator.
Oj, skydda dig mot könssjukdommar!! Använd kondom!! Annars får du hitta ngt prevetivmedel……finns många att välja på, men var då säker på din partner!!

vill man inte bli gravid så använd p-medel.