Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 8516 ggr
viktoria91
0

kissnödig!!

har märkt att jag dem senaste dagarna ofta är kissnödig (ej uvi) och har ibland malande ont i nedre delen av magen. tips på vad det kan vara?=)

Chestnut
0

Hur är du säker på att det inte är UVI? För det låter som det troligaste…

Med vänliga hälsningar
Chess

viktoria91
0

jag har haft det flera ggr och vet hur uvi är utan och innan=P det känns som vanligt när jag kissar och allt bara att jag gör det oftare än normalt.

[Tassy]
0

Man kan ha UVI utan att det gör ont eller visar nämnvärda symptom.

viktoria91
0

men det är inte det. har kollat.

Cindy
0

Med risk för att sätta foten i klaveret nu… Vissa könssjukdomar har det du beskriver som symptom. Är det inte totalt otänkbart så kan ett besök till ungdomsmottagningen vara på sin plats.

Du dricker inte mer nu när det är varmare? Ibland är den enklaste orsaken den troligaste.

Vänliga hälsningar
Cindy

viktoria91
0

nej, har inga könssjukdomar=) jag dricker inte mer, har alltid varit dålig på att dricka.

Cindy
0

Jaadu, då vet jag inte på rak arm. Dags för ett besök till Vårdcentralen kanske?

Vänliga hälsningar
Cindy

Chestnut
0

Med vänliga hälsningar
Chess

viktoria91
0

hade dte varit överaktiv blåsa hade det besvärat mig på natten också och det gör det inte=) läcker inte heller.

chade
0

um.. du kanske är gravid?
när min mamma väntade min lillasyster sprang hon på toa stup i kvarten fast hon inte fått någon mage än.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

viktoria91
0

#10 ja, den möjligheten finns alltid. visserligen tar jag p piller sen över 1 år tillbaka men det är ju inte 100% säkert. =P

chade
0

Kanske är bäst att kolla upp det..

Små stjärnor lyser också i mörkret.

viktoria91
0

#13 ja, det är det nog. snacka om att sambon kmr bli supernojjig=P

Cindy
0

Rent krasst får jag nog inflika att finns risken att du är gravid, så finns faktiskt risken att du har en könssjukdom också. Även om man var oskulder båda två när man träffades (man kan smittas vid födseln och det kan ligga latent i många år), och även om man är testad eftersom det inte alltid visar rätt.

Inte menat som ett påhopp på något sätt, bara ett välmenat PS! Jag håller tummarna för att det är varken sjukdom eller oväntad graviditet.

Vänliga hälsningar
Cindy

viktoria91
0

#14 har tetsat för könssjukdom och dte är inte dte. kan typ klamydia smittas vid födslen? trodde bara det var HIV. hellre gravid iaf.

Endroppeihavet
0

Om det fortsätter är nog ett besök till vårdcentralen att rekommendera :)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

viktoria91
0

#16 det är inte så mkt som innan nu utan mer som vanligt=)

[Fiction]
0

Jag vill understryka det Epicindy skriver i #14.

Klamydia kan ge de symptom du beskriver, men det finns även andra bakterier som kan orsaka dessa symptom. Jag råder dig därför att uppsöka en gynekolog, redogöra för dina besvär och be om att de gör en odling.

Oavsett om man har en fast partner eller ej, tycker jag att man skall kontrollera sig regelbundet och allra helst om man upplever att man har någon form av besvär. Det finns trots allt bakterier som kan drabba dig även om både du och din partner varit trogna varandra.

viktoria91
0

#18 jag har inte detta problemet längre, men tack för alla svar!=)