Jag blir galen!
Nu är jag sur. Riktigt ***** sur för att skriva på ren svenska!
Anmälde till skatteverket angående flytt till utlandet ca. 10 dagar före jag flyttade till Danmark. Flyttade till Danmark den 15/5 och gick till min nya hemkommun och anmälde att jag flyttat till kommunen den 18/5. Idag tittar jag på min folkbokföringsmapp på mina sidor på skatteverket efter att min man fick lite problem på Kinas ambassad i Köpenhamn när han skulle lämna in min visum ansökan (de ville ha bevis på att jag bor i Danmark). Han åkte till kommunen, och kommunen har inte fått in mig i systemet ännu! I alla fall, det står fortfarande att jag bor i Malmö på mina sidor på skatteverket!
Jag blir galen! Sega, lata jädra slashasar! Nu står jag här mellan två länder och fick avbokat mitt besök hos läkaren i Malmö i fredags eftersom jag flyttat, men kan ännu inte söka vård i Danmark eftersom flytten tydligen inte registrerats hela vägen! Och gudarna ska veta att jag behöver träffa en läkare snarast möjligt! Fick ta både Ipren och Tradolan igår bara för att kunna sova, men inte hjälpte det heller!
Fick ett intyg ifrån nya hemkommunen i alla fall som ska faxas till kinas konsulat i Köpenhamn imorgon. De var måttligt irriterade över att hantera ett Svenskt pass som inte direkt kunde styrka boendet i Danmark men jag fick i alla fall mitt visum inför resan!
Jag är så sur nu att jag tror det börjar komma rök ur öronen på mig!
Skatteverket kommer få det hett om öronen om inte min flytt är registerad hela vägen inom få dagar! Kommer självklart inte bli otrevlig eller något, men tänker kräva ett svar på varför de gör så här mot mig
Puh, skönt att skriva av sig lite.
Jennie

Rant? 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Ja, eller hur man nu skulle uttrycka det på svenska
I alla fall så är jag så irriterad på kommuner och skatteverket att jag går i taket
Jennie
Men jösses, får de rns slarva med sånt? Ring upp din handläggare och gorma att tack vare dig står jag utan vård och min man är misstänkliggjord på ambassaden. Fråga vad hen tänker göra åt saken, kräv omedelbar handläggning och annars kräv numret till dennes chef, det brukar hjälpa.
Vänliga hälsningar
Cindy
Misstänkliggjord blev min man inte precis, han var bara tvungen att åka till kommunhuset för att få ett intyg på min nuvarande adress efter att han vart på konsulatet. Men det var ju verkligen ett jäkla sätt för mig att få reda på att inget är gjort!
Måste idag faxa över ett intyg från kommunen till Kinas konsulat för att visa dom att de inte utfärdade mitt visum "i onödan" eftersom man ska bo i Danmark för att ansöka om visum på konsulatet här.
Allt detta ger mig en jäkla massa mer att göra och det har jag ju verkligen tid med när jag jobbar fulltid trots 5 månader konstant värk!
Jennie
#4 Äsch, man ska överdriva om saker ska hända fort 
Men vännen, ska du verkligen köra 100% om du mår dåligt? Du ser ingen vägg där på horizonten som kommer rusandes mot dig? Man behöver ju inte gå hemma helt, men gå ner 25% kan ju vara skönt om du ska hinna ta hand om dig själv…?
Vänliga hälsningar
Cindy
Äsch 100 räcker inte. Tidsmässigt kör jag på 100 men hastigheten ligger nog på 110! Fick ringt till Skatteverket imorse och de kom med ursäkten att de hade mycket att göra. Jaha men har man mycket att göra så kör man inte på halvfart utan kör på i snabbare takt!
Jennie