Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 6376 ggr
Ismina
0

Kort/konstig mens

Hej!

Jag har alltid haft rätt kort mens, typ tre dagar. Men i över ett år nu har den varit extremt kort, ungefär 1,5-2 dagar. Jag är 28 år gammal, normalviktig, går ej på hormonbaserade preventionsmedel.

Är detta normalt, eller är det något fel på mig? Är det flera som har upplevt liknande?

Tacksam för svar! :)

[Tassy]
0

Jag äter förvisso p-piller, men är en miniblödare, en tacksam sådan! Jag har blödning i 5-6 dagar, men knappt så det räknas större delen av tiden. Normalt vet jag inte, men jag är så tacksam att jag blöder lite!

Har annars raka motsatsen på bägge sidor i släkten, så jag har "alla odds" för att storblöda, men peppar peppar, jag blöder pytte än så länge.

Ismina
0

Nej, jag klagar absolut inte! Är mycket nöjd med att blöda lite. Men det känns lite konstigt att det plötsligt ska förändras sådär efter typ 15 år..

Det är alltså inte blödningsmängden i sig, utan förändringen, som jag är orolig över..

Cindy
0

Har du ändrat något annat i livet? Kost, vikt, graviditet, sjukdom…?

Vänliga hälsningar
Cindy

Ismina
0

Nej, har inte ändrat på någonting som jag kan komma på..

Cindy
0

Hade jag varit du så hade jag bokat tid för en gynundersökning bara för att vara på den säkra sidan. Även fast jag inte tror att du har något att oroa dig för, så är det skönt att få det bekräftat!

Vänliga hälsningar
Cindy

[Tassy]
0

#5 Du har en poäng där, bara oron i sig självt kan få våra kroppar att betee sig konstigt :-)

Ismina
0

Tja.. jo.. kanske.. Får se vad som händer :) Känner mig helt frisk på alla sätt, så tror inte att jag är sjuk. Men det var mer att jag undrade om det är normalt att sånt kan hända och om någon kände igen sig..

:)