Bleka bristningar? strama hud?
Jaa, här har ni en som fått en MASSA bristninga runder graviditeten, och om sanningen ska fram även undertonåren när jag gick upp i vikt!
De från tonåren har bleknat men de jag fick under graviditeten är djupare och huden är verkligen tunn där.
Visst ahr vissa blivit bättre men de som sitter ner mot vagina är jätte breda.
Kan man bleka dessa på något sätt?
För det känns jätte jobbigt att visa sig utan kläder när man ser ut som jag gör nu efter graviditeten.
Jag är jätte glad för graviditeten, men kroppen känns jätte jobbigt att se på. en muskel har gått av så magen hänger , kan man träna upp detta? Eller det kanske man inte kan när det är överskottshud? Vill jätte gärna göra en bukplastik, ingen ska behöva känna såhär för sin egen kropp.
frågorna var alltså, kan man bleka stora äckliga bristningar ? Och kan man få en hängmage av överblivenhud att draihop sig och bli normal?
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Tyvärr är största arbetet för att slippa graviditetsbristningar är att smörja huden under graviditeten. Det du ska göra nu är att skaffa en fet reparerande kräm och smörja med dagligen, t.ex. Locobase Repair som finns på Apoteket. Det hjälper hålla mina bristningar på benen bleka.
Vad gäller lös hud beror det väldigt mycket på hur mycket hud vi pratar om. Är det väldigt mycket då är det svårt, men många får tillbaka sin platta mage med lite jobb. Smörj magen dagligen, och träna så du får bättre muskulatur och blodgenomströmning.
Vänliga hälsningar
Cindy
Glömde två saker; man kan även bleka bristningar med laser. Det är dyrt men brukar ge resultat.
Sen vill jag berätta om min väninna som fått tvillingar två gånger. Hennes mage har stora bristningar och mycket slapp hud, men hon ser på sin mage mycket kärleksfullt. Magen har burit hennes fyra älskade barn, och de föddes allihopa friska och väl tillvuxna för att hon fick gå full tid. Det har satt sina spår, men hon är tacksam och lycklig ändå!
Vänliga hälsningar
Cindy
#1 jag smörjde in magen 4-5ggre per dag under graviditeten. Men min barnmorska sa att det var genetiskt. Beror på vilken slags hudtyp man har.
Laser kan fungera, krävs ofta flera behandlingar och resultatet beror ju lite på hur "allvarliga" ärren är. Dock kostar det en slant som sagt men om du ser ärren som ett jätteproblem kanske det kan vara ett alternativ ändå.
Paulina
tack, egentligen är det mer några få som sitter ner mot venusberget, ena är jätte stor och huden väldigt tunn där. De andra bryr jag mig inte om.
Det största problemet är hängbuken :(
#1 Kan man få rosa "övervikts bristningar" att bli typ hudfärgade igenom att återfukta dom också? :o som du nämnde att man ska köpa väldigt fet salva på apoteket för att motverka bristningar..
#1 Mina egna bristningar har bleknat av ihärdig insmörjning. Men tyvärr får dom mer rosa färg igen om jag gått upp i vikt, och får börja om.
Vänliga hälsningar
Cindy
jag har köpt chockladsmörj från body shop. den är ju fet och bra, :)
Bristningar kan du bleka med laser. Min svärmor arbetar med detta, så jag vet lite hur det fungerar, men har inte koll på kostnader för behandlingen.
Om du går på gym och gör magövningar, men ändå inte lyckas få bort det du vill få bort på magen kanske du måste göra en operation. En graviditet kan jämföras med att man går upp väldigt mycket (50-100 kg) på nio månader och det ger ju konsekvenser. Alla har olika typ av hud också.
Använd solskyddsfaktor på alla sorters ärr minst 1 år efter att de uppkommit. På så vis förhindrar man att de får en avvikande färg (någe sånär i.af).
Hakuna matata!