Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 6699 ggr
Cindy
0

Konstig aptit vid graviditet?

Alla har vi väl en mamma, släkting eller vän som fått aptit på något småknasigt under sin graviditet. Vad har du hört eller själv fått för "cravings"?

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
0

Min mamma åt citroner som andra äter apelsiner, och mängder (vi snackar lådvis) med Lakrisal. Undra på att man är en sur typ! Flört

Vänliga hälsningar
Cindy

RuiXue
0

Mamma åt jordgubbar som en tok när hon gick med mig! Tålde inte ens lukten av kaffe som hon annars gillar.

Jennie

Emelie-E
0

Jag har än så länge inte fått något speciellt behov av något att stoppa i mig. Och jag hoppas att det kan hålla sig så också =)

Det enda jag kan känna mig sugen på är isglass och frukt. Men det är inte direkt så att jag verkligen måste ha.

pyromanen
0

Mådde väldigt illa första 12 veckorna varje graviditet, och  jag mådde mest illa om jag var för hungrig samtidigt som jag mådde illa av att tänka tanken att äta… så det gällde att komma på nåt som gick att äta… och stoppa det i sig innan jag blev så illa att jag behövde spy. Även vanliga saker som bröd eller äpple var omöjligt att ens tänka på… typiskt blev det oliver och nötter.  Hände flera gångar att jag stod mitt i natten, mådde pyton och nästan skulle spy, och vräkte i mig ½ burk kalamataoliver Skrattande .Efter 12 vecka försvan som tur var illamåendet helt.  Tror inte jag åt konstigt då, snarare extra nyttigt för att vara duktig …

[Tassy]
0

Min mor hade nojja på morötter, gissa 3 gånger vem som föddes knallorange… ObestämdTungan ute

Cindy
0

#5 SkrattandeSkrattande

Vänliga hälsningar
Cindy

[Tassy]
0

var dessutom född alldeles för tidigt, var späd som en fågelunge och låg länge i kuvös, hehe.. Som en odlad morot Cool

SweGizmo
0

Min mamma hade cravings på kaviarmackor med mjölk… hon hade lite för oliver också.

Min blogg: SweGizmo.se

elyse
0

Kinamat. De på restaurangen tyckte att det var roligt när mina föräldrar började gå dit med mig eftersom de liksom sett familjen utvecklas. :)

Aviendha
0

En av mina vänners mamma fick dille på saltlakrits, det roliga med det hela var att hon verkligen avskyr all sorts lakrits i vanliga fall :P

RuiXue
0

Jag hoppas verkligen på att slippa cravings den dagen jag är gravid. Eller i alla fall slippa cravings på något jag avskyr annarsFörvånad Skulle jag bli tokig efter något så vidrigt som messmör, kaviar eller oliver så vet jag inte vad jag görSkrikandes

Får jag cravings i framtiden så får det gärna bli för choklad!

Jennie

Solaika
0

Det är väldigt vanligt att man får "craving" efter salta saker. Oftast beror det på att det saknas salter i kroppen. Men en väl balanserad kost och eventuellt mineraltillskott så kan man gott o väl klara sig utan cravings ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Cindy
0

#11 Har en bekant som chockade sin kille med att stå och steka bacon och kassler mitt i natten. Hon var vegetarian… Hon tyckte att vill bebis ha fläsk ska den få det också. Gud nåde om man kommenterade hennesplätsliga kostomläggning! :-)

Vänliga hälsningar
Cindy

RuiXue
0

#13 HAHA det måste ha varit en synSkrattande

Jag har inget emot salt smak, bara det inte är i form av kaviar, oliver eller messmörSkrattande

Saltlakrits däremot är gott!

Jennie

lillaisa
0

Min mamma gick runt och tuggade skorpor och glass hela tiden. Sedan somnade jag några timmar innan födsel så de var tvungna att väcka mig med en tutaGlad

/Isa

Endroppeihavet
0

Min bästa vän åt kall kokt potatis och tomatsoppa hela graviditeten. Urskum craving tyckte vi andra ;)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

JossanH
0

Vet bara attmin mamma visste om att hon skulle spy om hon såg kattmaten och var ändå tvungen att kolla på den… ;)
Jag får ju sjuka cravings själv, utan att vara gravid så skulle tro att jag kommer äta konstiga saker under en ev graviditet.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus