Min pojkvän
Jag har alltid varit lite tillbaka dragen.
Speciellt när det gäller killar, och har alltid skämts för min kropp och hur jag ser ut. Min första lite mer seriösa pojkvän tyckte jag om, men jag tyckte det var obehagligt när han tog på mig, han tafsade aldrig eller tog på privatare delar. Men jag menar lite mer överlag ex, höll om mig eller höll mig i handen. Jag gjorde slut ett tag senare, min nästa pojkvän var inte seriös, det var min bästa vän och vi var kära i varandra men det kändes fel att kyssa honom eller så, så vi gjorde aldrig det. Och från den dagen vi blev tillsammans till dagen jag gjorde slut pratade vi inte eller såg inte. Det blev fel liksom. Och efter det har vi bara träffats en gång (det har fått drygt 3-4 år) Min nästa pojkvän däremot fick ta på mig och jag blev av med oskulden till honom men det var endast för att jag var trött på att jag var som jag var, men han var så jävla okänslig vid sex, han brydde sig inte att det gjorde ont och tog det inte lugnt det var sjukt vad han gjorde allt snabbt. Jag kände även det som ett tvång att träffa honom, och jag tänkte alltid att folk skulle tänka på hur han såg ut (men han var riktigt snygg) och jag har svårt för folk som är lite "töntiga" vilket han kunde vara ibland. Ja ja skämdes över honom och så. Vi gick i samma skola och jag hatade när han ville pussa på mig och så. Jag gjorde slut en månad senare!
Efter 10 månader så träffade jag min nuvarande pojkvän på en fest. Han var nykter och jag var jätte full. Jag tyckte det var något speciellt med honom. Det slutade med att vi hånglade. Vi sov även brevid varandra den natten, bara sov. Han höll om mig, skoja inte att jag njöt. Dagen efter mådde jag så dåligt att ja inte kunde prata med någon utan drog mig undan. Tyckte synd om honom att ja var sån så smsade senare att jag var ledsen för att ja inte pratade med honom och att ja var glad att jag träffat honom eller liknande! Efter det smsade vi lite och träffades en snabbis i den kommande veckan. Sen åkte jag hem till honom och vi kollade på film, jätte mysigt och jag kände mig så nervös. Fick en puss när jag åkte hem. Var så glad! Sen hade han fest och jag kom dit, vi strulade väldigt mycket och jag sov där, vi låg inte med varandra men vi strulade och han tog på mig. Det var första gången jag inte kände mig "fel" jag tyckte om det. Han sa något i stil med "det är inte det att jag inte vill ligga med dig, men börjar bli riktigt kär i dig och vill spara det till senare" jag blev så rörd! sen blev det jul och han åkte hem till sina föräldrar (han är 22 och bor i egen lägenhet) men i mellandagarna kom han hem för att träffa mig en dag och natt, han höll mig i handen när vi åkte till affärer och kramade mig och vi hade sex under natten. Jag kände inget obehag på något sätt någongång! Helt underbart!
Sen på nyår var jag på fest hos min kompis nuvarande pojkvän med min kompis. Och han var där till och från, då han körde folk och tjänade pengar också! Jag sov med honom hos hans föräldrar i två dagar. Det var då vi blev tillsammans. 1/1 -10. Efter det har jag älskat varje sekund av mitt liv, mitt självförtroende är fortfarande lite svagt men så otroligt mycket bättre, när det gäller sex och liknande så älskar jag det nu, jag är helt säker på det. Och det bästa som finns är att vara i hans närhet.
Men grejen är den att när jag inte är med honom så kan jag verkligen gråta på kvällarna för jag saknar honom så mycket. Och jag hatar när han umgås med andra, för ja vill ju vara med honom. Men jag börjar väll lära mig behärska mig. Men är så fasinerad över hur man kan ändras så mycket över en ända person! Då vet man att man kanske har hittat den rätta?
Vi har nu varit tillsammans i 4 månader och en vecka.
Det jag ville skriva med den här texten är att han har fått mig börja tycka om mig själv och min kropp, jag tycker om mig själv nu och tycker jag är snygg!
Och han är det finaste person som finns på denna jord, jag är så stolt över att jag har honom!
Jag älskar honom så mycket!
Är så skönt att en gång för alla få skriva det!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Jag vill börja med att beklaga att du haft så dåliga erfarenheter tidigare. Tråkigt att det blivit så att yngre tjejer låter sina pojkvänner hållas, fast de egentligen inte vill ha sex utan bara kel… Skönt att du kommit bort från det och grattis till din nuvarande kille som verkar vara ett kap!
Du ska veta att du är långt ifrån ensam om att vilja umgås hela tiden med din kille, det är (oj vad jag låter lastgammal nu) väldigt vanligt att yngre tjejer och killar vill spendera all tid tillsammans. Tyvärr är det inte alltid det bästa. Om man gråter när man inte är med sin kille, så saknas en byggsten hos en själv. Försök att tänka positivt istället när tårarna tränger sig på. Tänk på hur lycklig du är som har honom, och hur härligt det kommer bli när ni träffas nästa gång!
Min första kille och jag spenderade all tid vi bara kunde tillsammans. Vi bad varandra om lov att göra nåt annat än att umgås med varandra, vilket jag nu i backspegeln ser som ett destruktivt beteende. Om man inte kan tillbringa tid med sig själv eller med sina egna vänner, utan alltid vill ha sin partner där, så stryper man en del av sin personliga utveckling!
För vad händer den dag förhållandet tar slut, eller nyförälskelsen svalnat? Jo, hela ens värld rasar! För mig var det en total katastrof när jag förlorade den killen, för jag visste efter tre år intensivt tillsammans med honom inte längre vem jag var när jag var ensam! Alla våra gemensamma vänner gick i princip upp i rök för oss båda, pga ett svårt uppbrott. Det innebar att jag hade nån enstaka vän kvar, och kände mig ännu mer ensam. Inte bra för fem öre…
Nu är jag tillsammans med en man jag betraktar som mitt livs stora kärlek. Men ändå, eller kanske just därför, vill vi vara särbos! Jag har med åren lärt mig att uppskatta ensamtid, att inte behöva förklara vart jag ska eller var jag har varit. Vill vi umgås så gör vi det, men vill vi ha en natt ifrån varandra så tar vi det! Jag glädjs med honom när han haft kul med en polare, och han med mig.
Tro mig, jag vet hur ont det gör att längta efter sin älskling! Men du får också tro mig när jag säger att det bästa är att du tar itu med orsaken till att du känner så, hellre än att ni blir iglar på varandra. Vad är det värsta du känner och tänker när du är ensam? Är du rädd att han gör dumheter? Känner du separationsångest? Vantrivs du att vara ensam?
Vänliga hälsningar
Cindy
Cindy ger alla de goda råd jag kunde komma på och några till 
Vad roligt att höra att det vänt så totalt för dig! Det är tyvärr inte helt ovanligt att känna som du gjorde och det är så synd att det är så när det går att må bra i det hela.
Du pratar om den rätte och ja, eftersom du känner dig trygg, avslappnad och respekterad och älskad för just den du är så skulle jag säga att han är den rätte för dig nu :)
Jag tänkte lite ikring ditt självförtroende och det faktum att du knappt klarar av att vara ifrån honom. Självförtroendet har ju förbättrats och det är toppen, men det kan vara bra om det förankras i dig själv på känsloplanet. Låter kanske som rotvälta men jag menar helt enkelt att det du upplever och känner borde stärkas så du inte tvivlar på det alls. Jag har haft ett uselt självförtroende förut, och det påverkade mig väldigt negativt eftersom jag pga. det blev så osäker i mig själv. Även jag upplevde då att det var svårt att vara själv, det var andra som gjorde mig till en helhet för själv räckte jag inte till. Ska väl inte påstå at det är på max nu idag men det är betydligt bättre vilket har lett till att jag är tryggare i vad jag tycker, tänker, känner osv. Visst kan jag sakna mig grön efter killen, han är min allra bästa vän och allt känns så självklart med honom och vi gör en massa roliga saker tillsammans. Men jag kan hantera det och vet att vi kommer ses sen.
Paulina
Tack ni är så snälla!
Nej alltså jag litar så otroligt mycket på honom det är mer att jag vill vara med honom istället för hans vänner haha! Sen finns det ju par som ex killen säger att hans flickvän inte får träffa andra killar eller överhuvudtaget chatta med andra killar på msn. Min killkompis var helt chockad igår på msn att jag fick chatta med honom. Men vi har då sagt att det är väll klart man får vara med vem man vill och festa med vem man vill. Han litar på mig att jag inte gör något och jag litar på honom! Så det är skönt. Jo jag känner mig ofta ensam, men har suttit och tänkt lite och det kan bero på att jag har hoppat av skolan och är hemma hela dagarna och tar endast hand om kaninerna i min kaninuppfödning. Det är väldigt mycket ensam tid och då blir det lätt att man tänker alldeles för mycket. Och min allra bästa vän jag någonsin, vi träffades nästan dygnet runt varje dag i 6 år. Hon skaffade pojkvän nu i oktober och efter det har vi bara träffats en gång!! Och hon vill aldrig träffas längre hör aldrig av sig och så! Det gör att jag inte har henne att umgås med heller! Men jag jobbar otroligt mycket på att inte ex. gråta eller så, den här veckan har gått väldigt bra, klart jag saknar honom men inte alls "lika mycket" eller vad man säger. Det är inte lika olidligt i alla fall!
Tack för att ni bryr er, 
Jamen dåså! Då ställer pseudodoktor Cindy diagnosen kärlekskrank! Vad tråkigt att du inte kan dela din glädje med väninnan som gått upp i rök.
Men det finns fler fiskar i dammen! Själv har jag inte heller så lätt för att "skaffa" nya nära vänner. Men håller man ett öppet sinne, och inte bara sörjer den förlorade vännen, så går det faktiskt!
Att du hoppat av skolan och inte har nåt annat för dig låter trist. Kan du inte försöka hitta en praktikplats, kicka igång en kaninförening eller hitta på nåt annat som kan ge lite action i vardagen?
Vänliga hälsningar
Cindy
Haha låter som en "bra" diagnos!
Jo jag har haft praktik men slutade efter några veckor då det var så mycket fuffens och bla. djurplågeri inblandat! Nu är det bara 3 veckor kvar till skolavslutningen så vi kom överens om att ja lika gärna kunde bli avskriven från skolan! Börjar ny skola i höst.
Men ska försöka hitta något sommar jobb eller liknande!

#1 Väldigt bra svar av Cindy.
TS - Lycka till med allt!
Låter som om du funnit äkta kärlek och det är bara att gratulera
Jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Mitt första "seriösa" förhållande var ett jag kände mig inte direkt hemma i. Jag visste inte riktigt hur jag skulle komma ur det, men tack och lov sparade jag oskulden!
Min man som jag träffade för över 4 årsen nu, det klickade direkt! Och bara en sån sak som att man älskar någon som dessutom älskar dig för den du är gör att självförtroendet byggs upp!
Innan jag träffade min man var jag rätt så tillbakadragen, skämmdes över min kropp en hel del. Idag bryr jag mig inte. Min hängmage som jag inte är så glad över, är något min man tycker är jättegulligt och det gör att jag inte stör mig lika mycket på min vikt
Jennie
Vad kul att du har hittat en person du kan vara dig själv med