Känner någon igen sig?
Jag har en del obehagliga känningar i kroppen som jag kan tänka mig har med klimakteriet (eller förklimakteriet) att göra, men det är liksom inte de vanliga man läser om. Undrar om någon där ute känner igen sig?
Efter mens mår jag bra, men så fort jag haft ägglossning börjar allt:
Jag har enormt mycket extraslag från hjärtat.
Jag kan bli alldeles iskall, samtidigt blir öronen brännheta och röda. Det spelar ingen roll om jag tar på mig två par strumpor, koftor och en massa filtar, jag får inte upp värmen.
Jag behöver gå och kissa hela tiden, fast jag inte dricker så mycket.
Det susar i huvudet, jag känner mig yr och blir väldigt trött och matt.
Jag har haft svår pms i många år, men detta är nya besvär. Det känns som hela kroppen kommer i obalans.
Det skulle vara så skönt att höra om det är fler som känner så här!
Jag kan känna igen mig i lite av det du skriver. Jag har inga extraslag men fick en otrolig hjärtklappning för två år sedan. Hade 120 i vilopuls och det var ganska obehagligt. Blev insatt på medicin och den hjälper så bra. Däremot har jag inget högt blodtryck. Bara puls. Har två gånger försökt att sluta med medicinen men efter tre dygn så har hjärtat slagit som en stånghammare igen.
Jag är också otroligt frusen. Sover med flanellpyjamas och sockar under duntäcke och fryser ändå. Jag som alltid har legat naken.
Förra sommaren hade jag mens i nästan 5 veckor. Hur trist som helst. Sedan oregelbunden för att de sista månaderna kommit regelbundet igen så visst är det något på gång i kroppen.
Det här med kissa känner jag däremot inte igen men yrsel och trötthet.
/Maria

Jag har precis börjat med Progester All. En kräm med progesteron som jag tar i 14 dagar, start vid ägglossning. Sen uppehåll 14 dagar då mensen kommer.
Jag märkte bra effekt nästan direkt av den krämen. Läs mer på www.hormoni.se
Har du möjligen en urinvägsinfektion som satt sig illa? Det kan ge bland annat yrsel.