Hur rakar du benen?
Efter en diskussion med min sambo undrar jag hur långt upp ni rakar benen. Haha!
Jag stod nämligen och rakade benen en bit upp ovanför knät (vilket jag har gjort sedan jag började raka benen) och han undrade varför jag gjorde det och menade på att det är onödigt.
Jag är nyfiken. Såg även på Venus-reklamen att dom rakar över knät och en bit ovanför 
Hur långt upp rakar ni? Hela låren? En bit ovanför knät? Bara smalbenen?
Jag har aldrig rakat ovanför knäna då jag endast har ljusa fjun på låren.
Jag rakar bara där håren är grövre och mörkare och jag fuskar dessutom på vintern
/Maria

Jag gör precis som du, en bit ovanför knäna. Där slutar många kjolar så det kändes helt enkelt bäst.
Rakar bara upp till och knäna och nästan bara på framsidan av benet, eftersom det i princip bara växer kraftigare strån på ett område på benen av någon anledning
Har ljust tunnt hår längre upp så det känns bara onödigt att raka när det inte syns.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
jag rakar bara upp till knäskålen om man säger så plus 3 cm till… heheh de räcker sen så synd de inga hår på mig annars..:P
När jag väl orkar raka (sisådär 5ggr/år) så är det oftast upp till knäet, tar jag längre får jag utslag. Ibland kan jag dock offra mig.

Har faktiskt inte tänkt på saken innan.. Till knäna antar jag =)
Qui dormit, non peccat
Jag rakar både knän och lår. Vet inte varför jag rakar låren, det är ju inte direkt så mycket hår där, men jag har alltid gjort det, en gammal vana.

Jag rakar hela benen, smalbenen, knäna & låren. Vartenda hårstrå ska bort! :P
Hela benen.
Jag rakar bara upp till knäskålen eftersom stråna är så ljusa och fjuniga på låren.
Precis som #1 så rakar jag inte heller benen på vintern.
Beror på årstid och klädsel… Ska jag ha baddräkt eller bikini då ryker alla hår på benen. Ska jag bara ha kjol, klänning eller 3/4 långa byxor så rakar jag upp till knäna plus kanske någon cm till.
Jennie
När jag väl rakar benen så rakar jag till strax ovanför knäna. På låren syns knappt hårstrånen, sen så visar jag i stort sett aldrig låren heller av olika orsaker.
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela
Hela :P

Rakar också till knäna, med knäskålarna inkluderade. Lite fjun på låren gör mig ingenting.
Lite olika… har väldigt lite hår på låren så det är inte för syns skull utan för att de ska bli lite extra lent som jag någonsin rakar där. Snabbis-rakar jag så är det bara vaderna.
Jag kör epilator och den gör sååå ont över knät men jag kör ändå! Det är så skönt att vara len överallt så det är värt smärtan.
Jagf bliraktiskt lite beroende av epilering när jag väl börjat eftersom håret håller sig borta så länge.
Har testat bikinilijen och det var hemskt smärtsamt! MEN hur underbart som helst efteråt när jag slapp rakning i några veckor så det var värt det.. :-)
Upp till knäna, har inte haft nå behov av att raka högre upp 
Jag har epilator också. Har precis börjat använda den igen nu för att förhoppningsvis ha lite tunnare hår i sommar
Jennie

Jag rakar bara till knat, sen later jag resten vara. Pa sommaren kan jag vaxa laren om jag ser haren och irriterar mig pa dem.
// Amanda
Jag rakar aldrig mina ben, för antingen är hårstråna så ljusa så att dom knappt syns, eller så visar jag aldrig benen.
Dessutom är det sjukt irriterande om man har nylonstrumpbyxor och har rakat benen, när håret växer, när det sticker ut från strumpbyxorna >___<
Jag rakar hela benen.
Kul att se så olika alla är 
Själv får jag panik om jag inte rakat benen på ett par, tre dagar. Sen får man väl lite klagomål från gubben om "det sticks" för mycket. Haha! Jag har alltid och kommer nog alltid raka några cm ovanför knäet, det känns bäst och sen blir hårstråna så tunna och fina.
16 & 18
Epilator har jag provat en gång och AOTCH! så ont det gjorde. Men som ni säger. Håren blir väl tunnare och tunnare. Kanske värt smärtan trots allt?
Jag kör också epilaltor över hela benen. Och i bikinilinjen, armhålorna samt underarmarna. Ont? Ptjä, man vänjer sig. Ser dock fram emot att min frisör ska börja vaxa också, ger alltid bäst resultat men är alldeles för bökigt att göra själv.
Vänliga hälsningar
Cindy
Har själv också precis övergått till epilator, mycket bekvämare än rakning! Visst, det gör lite ont, men det stör inte nämnvärt. Epilerar lite överallt hehe, nyhetens behag antar jag. förut rakade jag typ bara smalbenen en gång i halvåret. Så skönt att slippa rakutslag och sån dynga!

Och jag har nyss fatt min epilator och alskar den!! Det gjorde forjavligt ont de forsta minutrarna, sen overgick det nastan till en skon kittlande smarta :) Har inte vagat mig pa bikinilinjen dock, den far vanta tills jag fatt in snitsen pa benen :P
// Amanda
#25 Härligt :) Vad blev det för epilator? Själv har jag nyss skaffat mig en miniliss från babyliss.

#26 Det blev en Silk-epil Xpressive fran Braun :) Laste lite pa internet forst, och alla som provat verkar nojda, sa da fick det bli en san :)
// Amanda
Jag blev helt plötsligt nyfiken på en epilator. Hur länge håller det sig "stick-fritt"? Vad kostar en sån?
Och en sak till, hur långa hårstrån behöver man för att den ska kunna plocka?
#27 ah :)
#28 2-4 veckor vanligen.
#29 5mm tar de flesta.
Just ja, de kostar mellan 500kr och 1000kr. Så man tjänar in det med tiden, efter som det är en engångssumma mot t.ex. hyvel eller vax, som är förbrukningsvara.

#29 Min tar fran 2mm upp till 4mm :)
// Amanda
#32 Men äääsh, skulle jag ha köpt den i stället menar du? :P

#33 Det ar en valdigt bra en maste jag saga ;)
// Amanda
Jag har också en Silk-Epil från Braun, kan dock inte komma ihåg vilken modell det är. Men den är grön i alla fall och har lampa och 2 utbytbara grejer vid själva epilator delen.
Jennie
Får man röda prickar efter varje gång, eller rodnader efter att man har använt epilatorn? Är det som när man fixar ögonbrynen, sådär att man blir lite lätt röd?
# 35
Hittade denna sidan. Där finns en grön epilator från Braun. Den var billigare. Skillnaden mellan rosa och grön verkar vara antalet pincetter. 20 i den gröna, 40 i den rosa.
http://www.pixmania.se/se/se/1169905/art/braun/harborttagare-silk-epil-x.html
Grymt pris. Kanske ska beställa en sån där? 
Det är Braun Silk-épil Xelle jag har, fast grön
Jennie
#36 Yes, men det är just rodnad, inte som rakutslagen som kliar och är eländiga. Det försvinner under natten också oftast, om man inte har superkänslig hud.
Det blir hela benen när jag väl kör på :)
Men min sambo märker knappt när jag fixar till benen så på vintern får det växa vilt! Var helt fantastiskt att märka att efter ett tag blev håren ljusare, finare och jättemjuka.
Jag väntar på att trenden vänder ;) Mjuka håriga mysiga ben^^
Men på sommaren viker jag mig under trycket och vaxar eller kör på hårborttagningskräm.
Har även provat en speciell mineralsten man rörde cirkulärt över håren, fungerade otroligt bra när man har lite längre hårväxt, men de små stråna fixade den inte.
När jag rakade benen brukade jag raka upp till knäna. Numer skippar jag det - tycker det ser och känns så skumt ut med "nakna" ben
Så mycket goare med hår på benen.
_No way! Yes way!
#42 Jag får faktiskt klåda av långt benhår, men inte av stubb! Så för min del är det lika mycket estetik som bekvämlighet att ta bort håret! Samma sak under armarna, plus att det går åt så mycket deo om jag är hårig…
Sen har jag rätt grova mörka hår också, antar att man inte har det problemet med blonda fjun? Ett plus med epilering/vaxning för mig är just att håren blir tunnare med tiden!
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag kör också med epilator, har gjort det sedan i julas. Det gör on sam faewn! Haha men det är värt det, jag har också rätt grov och mörk "päls" , så det är grymt underbart att se att när håren väl växer ut så är det inte en matta över benen längre, utan mer glest och mycket ljusare behåring ;) Däremot så drar jag mig väldigt för att använda epilatiorn eftersom det gör så ont :P men ska man vara fin så får man lida pin har jah hört att man säger ;)
Vintrarna rakar jag hela benet, men på somrarna epilerar jag under knät och rakar resten..älskar att vara mjuk o len, det bara känns bättre.
Armhålorna epileras också..
Och konstiga jag rakar fortfarande inte benen alls. Har hällre utväxta mjuka hår än ständig vass småstubb… , trivs och ser ingen anledning varför jag skulle ägna tid o energi åt hårfixning på benen…
#46 Tycker jag att du gör rätt i om det är det du mår bäst av! Synd att det ska vara mer eller mindre ett krav att raka. När jag var yngre gav jag fan i att raka av just det skälet, trots att jag egentligen hade velat för att det kliade så…
Nu kör jag epileringen en gång i månaden och slipper tänka mer på det!
Vänliga hälsningar
Cindy