Hjälp med P-Piller
Då jag får ett otroligt illamående och dessutom varierande mellan stora och små blödningar vid mens så har jag funderat på att börja med P-Piller.
Åt Neovletta 28 från Juni till december 09. Fungerade jätte bra till en början men sedan började bli extremt illamående av dem, vet ej varför men kunde vara spyfärdig flera timmar efter jag tagit tablett och det blev för varje gång jag åt. Sedan svimmade jag dessutom en gång varje månad när jag åt, redan från start, dessa är mina anledningar til att jag slutade.
Har inte mått illa eller svimmat sedan jag slutade. Under tiden var mensen ganska lite så järnbrist tror jag inte.
Nu undrar jag, finns det några "bra" piller.
Jag blir lätt deprimerad, mår jätte dåligt när jag går upp i vikt och blir ännu mer deprimerad av det.
Mår även illa och blir deprimerad av att få finnar.
Finns det något piller som har mindre av dessa biverkningar?
Någon som kan rekomendera något för lilla mig?
Tack i förhand =)
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Putt
Det är extremt individuellt vad som fungerar. Du får ta det med en barnmorska, då du ändå inte får ut några andra piller utan att göra det.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Har du provat minipiller? Dom kan funka bättre om man har besvär med illamående och humörsvängningar av p-piller. Eller kanske en p-stav eller annat istället?
Jag tycker som Alex, prata med fin BM!
Vänliga hälsningar
Cindy
#2 Ja, det är ju klart. Tänkte mest på en rekomendation om flera har fått samma biverkningar av den och den sorten.
#3 Ska prata med henne så snart jag kan! =)
Jag har gått på flera olika P-piller pga att jag fått många reaktioner på dem, många reagerar på gulkroppshormonet som finns i p-piller och det kan vara en bra idé att prova ett p-piller som innehåller mindre av just det hormonet exempelvis Yaz eller Yasmin.
Men det finns ju sjävklart dom som reagerat precis tvärtom på ovanstående p-piller, kan bero på hur ens hormonnivåer står från början.
#5 Hur har du reagerat på vilka piller om man får fråga =)?
Nu ska vi se… Meliane, cyklo.. ngnting, Mercilon och någon annan som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, då det var kanske 8 år sen jag tog dem.. Men det var ungefär samma biverkningar för mig på alla ovanstående piller - Huvudvärk, extrema humörsvängningar, viktuppgång, finnar, illamående… Minskad sexlust… Mycket större bröst, gick från b till d…
Men det är så olika för alla, jag kör på Yas nu och dom fungerar jättebra, får mindre finnar, humörsvängningarna är precis som utan p piller, gick till och med ner några kg i vikt när jag började med dom, dock så märker jag av en lite reducerad sexlust, fast det drabbar ju inte mig hö hö (skämtar dåligt).
Men jag har hört tjejer som sagt att dom får mer finnar av Yas så.. Ja.. Högst individuellt…
#7 Tack så mycket för informationen =).
jepp jag skulle ta Yasmin. det funkar bra för många. mindre finnar och man kan äta choklad utan att få "acne" :D ångrar nästan att jag slutade med dem :D nu får jag finnar bara för att se på choklad :D
#10 Haha, ajdå ^^,