Orthonett Novum
Är det någon här inne som äter orthonett? jag ska börja med dem i morgon, då jag blev en häxa av Neovlettan till slut. Vad är era erfarenheter av dessa p-piller? jag hade aldrig hört talas om dem förut.
Tydligen finns risk för aptitförlust med dem, det är typ allt jag vet utom vanliga standardgrejor.
Fass har jag också kollat :)
Har nu ätit dessa piller i 3 dagar och upplever en enorm skillnad mot tidigare piller jag provat. Har inget sötsug alls, är inte hungrig på samma vis (känd biverkning på dessa enl hon som skrev ut dem) dessutom är jag inte sur och grinig längre! :) är jätteglad och uppåt, nästan lite fånigt glad ibland haha :P
Än så länge är dom en klar favorit!

#2 Låter skitbra ju! Är det något nytt p-piller på marknaden eller?
Qui dormit, non peccat
Hehe, nej det är urgammalt och används nästan inte längre tydligen. Tillverkas endast i små mängder, finns ingen informationsfolder till dem ens. Bara bipacksedeln. :)

#4 ah okej, förklarar ju oxå varför jag inte hört om det haha=)
Qui dormit, non peccat
japp hehe :)

Jag äter dom!
Var så sjukt godissugen & lättirriterad av neovletta så jag bytte till dessa.
Känner absolut inga biverkningar alls, förutom att min mens försvann helt, men jag tackar inte nej :)
Jag var också galet sötsugen och lättirriterad på neovletta, men dessa ger inga biverkningar, mer än att jag äter mindre än på flera år
ska bli spännande att se om min mens tänker försvinna också, jag har alltid haft fånigt små blödningar redan innan.

#8 Äter mindre mat gör jag tyvärr inte, men det är nog inte p-pillrenas fel eftersom jag blivit kallad matvrak sen jag var 6 :)
Det är iallafall de bästa p-pillrena jag prövat.
Konstigt att inte fler använder dom tycker jag?!
jag tycker också att det är konstigt att fler inte äter orthonett, mysko…
Jag har också alltid varit matvrak, men aptiten blev plötsligt från fullvuxen idrottsman till normalstor kvinna :P helt sjukt vilken skillnad. Mamma tror benhårt på att jag är sjuk… heheh

#10 Men, en sådan "biverkning" vill jag också ha! 
haha, du får väl reklamera dem till tillverkaren 
"Det är något fel på dom här, jag får inte biverkningen jag vill ha!" 
Ni som ätit/äter detta piller vilka biverklingar ha ni fått?
Kan dessa vara något för mig då?
Blir väldigt lätt deprimerad överhuvudtaget, bli väldogt ledsen och deppad om jag går upp i vikt, om jag går upp pga bröststorlek gör mig inget då jag har mycket små (A) men synligt på rumpa, mage och lår så blir jag aningen deppad.
Åt Neovletta och mådde toppen till en början, ökade inget i vikt men fick från A till C kupa. Men sedan började jag bli extremt illamående och spyfärdig flera timmar efter jag tagit tablett. Ett + på allt var att jag svimmade minst en gång VARJE månad redan från start.
Började i Juni och Slutade december 09 pga detta illamående och svimningarna. Svimmade 3ggr under en dag varav 2ggr under 10min.
Verkar som om dessa piller ha lite biverkningar och kanske inte lika starka som andra?
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Jag fick minskat sötsug på orthonetten.
Orthonett lika starka som neovletta, men man har bytt ut ett utav hormonerna i tabletten till en annan sort, vilket gör en enorm skillnad iaf för mig.
Jag mådde jättehemskt på neovlettan! Arg, ledsen, gråtmild, upprörd och allt på en gång.. Först märkte jag inget, utan det kom smygande. Till slut var det som konstant PMS x10.
Eftersom man inte får sötsug av dessa så brukar man inte heller gå upp av dem. Väldans bra om jag får säga det själv.