Mensen slutar aldrig?
Ar nu inne pa dag 16 med mens och borjar trottna rejalt. Gar pa minipiller har vanligtvis inte mens annat an om jag varit sen med ett piller - vilket jag inte varit pa flera manader nu. Anda bloder jag sa att man skulle kunna tro att det sitter nagon liten gremling dar inne och raspar i min stackars livmoder i hopp om att jag ska forbloda.
En vanlig mens for mig varar 6-7 dagar, med sa lite de sista tva dagarna att jag inte ens behover anvanda skydd utan bara torka mig lite extra noga vid toabesoken. Sa det har kanns inte alls speciellt bra. Det ar dessutom bara farskt, ljusrott blod.
Nagon som har nagot tips? Ater sedan 4 dagar ett extra minipiller om dagen (pa morgonen) i hopp om att fa kroppen att forsta att den ska sluta bloda, men bara forsta dagen minskade den (men da sa pass mycket att jag trodde att den slutat, innan den kom tillbaka med full kraft nasta morgon igen).
// Amanda
Ojoj, det där låter ju inte alls bra :S Hade ju vart en sak om du bytt nyligen, men det har du ju inte. Kanske är det något du bör kolla upp eftersom det kommer rakt ur det blå? Om inte annat kan jag säga att jag lider med dig, har haft en vända på över en månad konstant mens, det var INTE kul!!
Paulina
Min sambo hade sådär i höst, den ville inte sluta..Hon gick till vårdcentralen och de tyckte hon skulle vänta tills nästa mens skulle komma, men det hjälpte ju inte. Så hon fick typ antibiotika eller nått sånt, som inte hjälpte, till slut hamnade hon i alla fall hos en gynekolog och fick gulkroppshormon tror jag det heter, som typ ska hjälpa kroppen att stöta bort blodet eller jaa det ska hjälpa i alla fall..
Men gyn kunde inte se något konstigt, allt såg jättebra ut, så du behöver säkert inte vara jätteorolig, men det är nog bra att kolla upp det =)
Även om det inte är farligt så är det ju fruktansvärt jobbigt..
Gå till en gynekolog och kolla upp det. Jag tror du ska sluta med minipillren.Du kanske inte tål dem längre, då kan det bli sådär.

Borde kanske ga till doktorn snart.. Hatar att ga dit, for han ar fruktansvart hastig och stressad jamt. Det ar verkligen "hej-vad-ar-fel-har-far-du-tabletter-hor-av-dig-om-de-inte-fungerar-hejda". Bloder for ovrigt fortfarande. Fruktansvart frustrerande. 18 dagar nu. Har haft vanda nar jag hade mens i tre veckor, uppehall pa nagra dagar osv, men da precis nar jag bytt piller, inte "mitt i".
Isa, kan man sluta tala piller? Om det ar sa sa blir jag ledsen for de har pillrena ar de enda som fungerat for mig :(
// Amanda
Tycker att du ska kräva ett akutbesök omgående, o byt läkare om den du har inte är bra!
Troligen har du för svaga minipiller o skulle behöva ngt starkare preparat.
Vänliga hälsningar
Cindy