Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 17882 ggr
halludu
0

Missade p-piller

Som sagt glömde bort mina p-piller totalt. Det hann gå 3 dagar så tog jag tabletterna igen, men fick mensen i samma veva. Så nu äter jag p-piller och har mens. Har haft det i en vecka nu. Varför är det så, vill inte ha mer mens..

HJÄLP!

halludu
0

skynda att svara! Är lite nervös.. :S

Mitralis
0

Vissa p-piller gör man ju uppehåll med och då får man en blödning. Andra piller äter man konstant och för vissa gör det att man blir utan mens. Nu när du missade dina piller så signalerade det till kroppen att det var dags att "städa".

Det enda du kan göra är att vänta ut det hela och använda kondom några dagar, utifall…

halludu
0

Så jag ska stoppa p-pillerna och ha mens tills den tar slut. Sen börja igen?

Tack för snabbt svar!!

Mitralis
0

Ät på du bara, det hade jag gjort. Det kan bli lite ryckigt ett tag nu, men det går till sigGlad

halludu
0

Ni får gärna komma med mer förslag vad det kan vara..

Har Jasmin tror jag :S

Är tillsammans med en kille sen ca 3 år tillbaka..

Mitralis
1

#5 Har du missat pillrena så utgår jag från att det är det. Kroppen har ju inga naturliga ägglossningar som styr det hela. Pillren reglerar därför när du får mens och om du glömmer dem så blir det lika som när du gör paus för mens. Det här är vad jag tror i alla fallGlad Om du tänker på det så kommer ju mensen ganska snart efter du gör uppehåll med pillren för mens.

halludu
0

Tack för supersvar!!

Mitralis
0

#7 Det var så lite såGlad

[Tassy]
0

Prata med din ungdomsmottagning eller vart du nu fick pillrena, de kan nog ge ett ordentligt svar på just dina piller.

halludu
0

Mensen försvann idag.. så ska vänta några dagar sen ska jag börja med dem igen! : )

Mitralis
0

Blir nog bra det därGlad
Men som sagt Kom ihåg kondomen!
Som det är nu så har du inget skydd av pillren ett tag framöver.

halludu
0

Tusan, fick tillbaka mensen idag igen iaf.. SUCK! Får vänta vänta vänta,,

Cindy
0

Hoppar man över ppiller 2-3 dagar så tror kroppen att det är dags för mens, och då får man stå sitt kast o ha sin pillerfria mensvecka. Atthatta fram o tillbaka förvirrar bara kroppen. När man äter ppiller så har kroppen ingen naturlig cykel utan den är helt beroende av vad pillren säger att den ska göra. Dvs man kan ha mens "normalt" 1 gång i veckan, eller oftare pga slarv, eller mer sällan (el inte alls) om man inte tar uppehåll var 4e vecka.

Vänliga hälsningar
Cindy

halludu
0

Usch igår när jag skulle ta ut tampongen, kom det med typ två skinnslamsor, inte röda.. hudfärgade.. undra vad det kan ha varit..?

Hade samlag på morgonen idag, gjorde jätte ont i magen, kändes typ som mensvärk.. :(

Cindy
0

Det är livmoderslemhinna, dvs det man blöder ut varje mens. Blodet kommer med "på köpet", det är just slemhinnan som kroppen gör sig av med. Ingen fara! Det är just mensvärk du har.

Vänliga hälsningar
Cindy

halludu
0

#15 Fast det gjorde bara ont när han "tryckte" in den.. annars gjorde det inte ont. Det var därför jag reagerade..

elyse
1

Det står i foldern till Yasmin vad man ska göra om man glömmer ett eller flera piller, så släng aldrig den när du börjar på en ny förpackning.

paronskrutten
0

annars står det väl på fass.se hur du ska göra? finns även en fass-bok

Helena

halludu
0

Nu är mensen borta :)

Druke
0

Jag vill bara understryka det som andra sagt i tidigare inlägg,

nämligen att när man missar att ta sina piller en eller flera dagar så räknar man på att man är oskyddad i en vecka.

Då är det viktigt att man inte fuskar med att använda kondom!

Nu säger inte jag att du inte har gjort det, utan jag tycker bara det kan vara bra att veta Flört

Precis som Elyse säger i #17 så är det bra att spara foldern så att man kan läsa när det väl gäller. Men man kan nog hitta informationen på internet också, som #18 säger Glad