Jobbiga behåar!
Jag tycker att merparten av de behåar jag testar är riktigt jobbiga och ibland direkt dåliga.
Till att börja med vill jag inte använda bygelbehå, eftersom jag tycker att byglarna gör ont. Och där försvinner 80% av alla behåmodeller…
Av de modeller som sen återstår så finns det tunna varianter som hos Sloggi eller mer uppbyggda varianter som hos Trofé.
Sloggi använder jag ibland, men de ger ju inte så mycket stöd. Annars är Sloggi hyfsat skönt.
Trofés behåar känns ofta sköna när jag först provar dem. Men sen visar det sig att ett par av modellerna har kanter sydda med en tråd som sticks lite??? Hur tänkte de där?
Och så gott som alla behåar känns direkt obehagliga i slutet på en dag…
Varför har man inte bredare resår under bysten? Varför har man inte bredare axelband?
VAR hittar jag riktigt sköna behåar utan bygel?

Jag tror att bygelbehåarna varit i rätt storlek. Det känns ofta okej FÖRST, men SEN gör det ont. Jag tycker att en behå borde kunna kännas bekväm en hel dag!

då har du med största sannolikhet fel storlek på dina bhar. en bra bh sitter skönt hela dagen utan att göra ont.
Om du vill ha bh med bred resår och rejäla band så köp sporttoppar då, de ger bra stöd oxå=)
Qui dormit, non peccat

Jag tycker att allt utom sportbh är mer eller mindre obehagligt och då har jag provat rätt storlek.
Det kanske kan vara värt att gå till en sån där "riktig" BH-butik (vad tusan de nu heter) och få hjälp med att prova ut BH:ar av experter? De lär ju ha det mesta dessutom… Annars är det väl kanske sport BH som gäller?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Har har du en bra sida med BH:ar utan bygel och en del med bredare band under bysten :)
// Amanda
Ja usch vad BH kan vara jobbigt. Inte för jag har mycket problem med komforten med bygel, men jag har en förmåga att få bygeln att krypa ur efter ett tag, eller helt sonika gå av på mitten, och DET gör ont
Jennie
#7 Det känner jag igen, när bygeln plötsligt kryper ut ur bh:n och far rätt in i tutten
aj!
#8 Jag brukar alltid få bygeln in i armhålan typ
Jennie
#9 Samma här, ish 

Jag säger bara "Change" - världens kanske bästa BH-affär, hur bra grejer som helst!
Carpe Diem