Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 12939 ggr
Emelie-E
6

Svamp av penicilin?

Har ätit penicilin (kåvepenin) mot bihåleinflammation i 10 dagar. Slutade med dem i fredags.

I bipacksedeln står det att klåda i underlivet kan orsakas av svampöverväxt. Då undrar jag vad det betyder.
Är det något som kan gå över av sig själv, eller är det helt enkelt så att jag har fått Svamp? Kliar sönder mig och jag håller på att bli tokig.

nicesandra
0

När du äter penicilin gynnas svamp-växten i mag-tarm-kanalen och det är lätt att man drabbas av candida-överväxt. eftersom underlivet sitter så nära ändtarmsöppningen är det lätt att candidan sprider sig även dit. sök på candida och candida-överväxt på google så får du upp mycket information. Köp lite pevaryl och smörja på så länge. candida och Svamp är något som kommer innifrån, alltså från mag-tarm-kanalen och det är där behandlingen skall sättas in.

vet inte om du blev så mycket klokare, men hoppas de hjälpte nåt! Lycka till!

För att svara på din fråga; Ja, du har fått svamp

[Tassy]
0

Som #1 säger, plus att penicillin går på immunförsvaret, inte bara de onda bakterierna, så därför är du mycket mer mottaglig för sjukdomar och sådant under tiden och en par tre dagar till efter avslutad kur. Man kan nästan räkna med Svamp efter penicillin om man är känslig.

Emelie-E
0

Det har slutat att klia på mig och flytningarna är som vanligt igen. Så jag förstår inget just nu.
Sen har jag även fått urinvägsinfektion, så nu äter jag ännu mera penicilin :(

[Tassy]
0

#3 Ibland läkar svampen ut av sig självt om man har ruggig tur Glad

Har själv just käkat igenom två penicillinkurer, för urinvägsinfektion och äggledarinflammation, lider med dig. Krya på dig!

bluemary
0

Fick som ung alltid Svamp efter pc-kurer.

Det är en dålig tröst men nu,är 50+ så är det inga problem
alls med vare sig Svamp eller känslighet när det gäller pc.

Undrar om det har något att göra med ökad känslighet när
man är ung ? Obestämd

Emelie-E
0

Så jag har alltså haft väldig tur! Skönt att slippa svampen :D
Dock har denna penicilin också svampöverväxt som biverkning. Men jag håller alla tummar och tår på att man slipper den.