Bisexuell eller inte?
Har en fråga som jag är mycket undrande över.
Är jag bisexuell eller inte?
Det är så här att när jag myser med min pojkvän, så masserar jag (omedvetet, men jag måste ju gilla det eftersom att jag gör det) hans bröst kan samt slicka och suga på hans bröstvårtor.
Jag är även den som smeker och försöker sätta fart på oss mest. 8 av 10 gånger så är det jag som tar intiativet till hetare mys eller till och med sex.
Gillar även att ta tag i hans rumpa och kyssa honom över hela kroppen.
Men som plus på alltihopa så tänke jag även ganska mycket på tjejer, när min kile stimulerat mig till orgasm (vilket han lyckats med 3ggr på ett och (snart) halvt år) så har jag kommit två av dem gånger pga att jag tänkt på att jag ligger där med en tjej och masserar hennes bröst och stimulerar henne där nere med tunga och kysser henne läppar.
Alltså är det endast en gång som jag kommit när jag tänkt rent på honom, och det tog längre tid än då jag tänkte på tjej.
Ska påpeka att jag blir inte kär i tjejer, men jag tänker som så här:
Undrar hur det hade vart att ligga, mysa, kyssa, smeka, stimulera henne?
Är jag Bi eller inte?
Är dett normalt för en tjej i 17års ålder?
Känner mig så elak mot min kille
. Har berättat detta för honom och han känner sig otillräcklig. Han tycker dessutom etäräcligt när två tjejer eller två killar kysser varandra, men när jag sa det å var det absolut inget fel med detta helt plötsligt!
Mycket tacksam för svar!
Ingen aning faktiskt =/.
Men eftersom du inte blir kär i tjejer så är du nog inte bi.
Man kan fantisera utan att vara kär, man är helt enkelt bara nyfiken.
Visa för killen bara att han inte är otillräcklig, och försök förklara att du upplever det lite jobbigt när du jämt måste ta intiativet till sex eller hetare mys.
Upplevde det som om att du tyckte det var lite jobbigt också.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Det där med bixesuallitet och inte är jättesvårt att säga att man är eller inte. Och ofta vet man nog inte själv heller.
Jag är själv bi, men lever i dag med en kille jag älskar.
Jag skulle säga att man kan vara bisexuell även om man inte blir kär i tjejer, jag tror mera det är vad man tänder till på.
Jag brukar säga (när jag diskuterar med andra) att det är en person jag är kär (eller tänder på) inte ett kön, och så är det för mig.
Samtidigt kan man tända eller vara nyfiken på personer av andra könet utan att vara bisexuell, varken du eller jag så gamla och det är helt ok att utforska sin sexuella läggning.
Jag har alltid undrat varför folk vill dela in sig i fack hetro bi och allt mitt i mellan, vad spelar det för roll när jag väl är kär?
utforska din nyfikenhet, var ärlig och prata med din kille om det.
Det kanske bara är en fantasi du har, fantasier är okej och kan vara väldigt mysiga.
#2 Bra svar, håller med dig om det här: Man är kär/tänder på, en person. Inte kön. Bra skrivet.
Hoppas du får dem svar du vill ha Dinata, Det komemr nog att komma en hel del till.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
De flesta tjejer har liknande fantasier faktiskt, det är helt normalt. Om du inte blir kär i tjejer och sådär så skulle jag inte kalla det bi. Men sen är det egentligen mest upp till dig själv och hur du identifierar dig. Ingen annan kan stoppa dig i något fack.
För det första, sådana fantasier är helt normala och behöver inte betyda något mer än just fantasier.
Sen är det ju lite upp till var och en vad man klassar sig som. Jag vet de som tänder på tjejer men bara bli kär i killar och säger sig vara hetro. Jag tänder på båda könen men har hittills bara blivit kär i killar, men jag ser mig som bi.
Jag har aldrig haft problem med "vad jag är". Som Tassy säger så är det ju upp till en själv :) Jag kolassade mig aldrig som något, jag bara var. Varken mer eller mindre. Sen, alla är berättigade till sina fantasier. Och en är alla olika i sin sexualitet. Jag kan garantera dig att även "superhetro"-tjejer kan vara de som tar initiativ, gillar sin killes bröstvårtor och rumpa. Jag gör ;) Fast.. å andra sidan var jag ju inte helt hetro heller *skrattar*
Paulina
Bisexuell eller ej, är det verkligen så viktigt att difiniera sexualiteten? Måhända är du bara experimentell? Och vad spelar det egentligen för roll?
Som jag ser det, är fantasier endast fantasier och har ingenting med verkligheten att göra förrän den dag du väljer att utforska dem. Fantasierna är en krydda i sexlivet och ngt du skall ta till vara på eftersom de får dig att njuta.
För övrigt, är det fulltständigt normalt att ha sexuella fantasier om det egna könet. Jag tror att det är ngt de flesta heterosexuella individer har haft - allra helst tjejer. Det är "förbjudet" och outforskat och på så vis eggande.
Personligen tror jag att det är just det "förbjudna" inslaget som gör det så spännande. Så jag väljer att se det lite mer som en "fetisch" (eller snarare "kink") än en läggning; det är helt enkelt din sexuella triggerpunkt för tillfället. Därmed inte sagt att det kommer vara så för all framtid.
Jag kan själv relatera till detta, då jag uteslutande hade sexuella fantasier om mitt eget kön under en ganska lång period i mitt liv. Just då var det min trigger, men nu är den ngt helt annat. Sånt där kan förändras med tiden.
Jag vill råda dig till att njuta fullt ut av dessa fantasier, i stället för att fundera så mkt på vad de betyder.
Jag haller med alla andra forutom om en grej: Beratta inte for din killa att du fantiserar om tjejer nar du har sex med honom!! Jag skulle kanna mig otroligt sarad och otillracklig om min kille sa att han tankte pa andra tjejer/killar nar vi har sex tillsammans.