Yasmin el. Yasminelle?
Någon som vet om det är någon väldig skillnad mellan dessa två p-piller?
En barnmorska jag pratade med verkade rekomendera yasmin. Men jag fick häften om båda och ska bestämma mig tills imorgon. Och enligt mig står det precis samma i båda häften.
Jag har just bytt från Yasminelle till Yasmin. Det är lite högre grad östrogen i Yasmin jämfört med Yasminelle. Jag blev rekommenderad att byta då jag kände att mina slemhinnor blev sköra av Yasminelle och det har faktiskt hjälpt.

#1 Tack för ditt svar =)
Jag tänker nog testa yasmin till en början, så får man se senare hur det blir med allt.
Jag kan inte skillnaden mellan Yasminelle och Yasmin, men jag har tagit Yasminelle i ett år nu =) För mig funkar det jättebra! och jag fick det rekomenderat av gyn pga att jag har PCO-S.
Jag tror att i princip alla P-piller är bra, men att de är olika bra för olika personer. Jag tycker du ska hellt enkelt bara prova och se hur du mår =) bara för att en sak funkar för mig behöver det inte funkalika bra för dig!

#3 Jo, jag vet =) Dock så funkade inte yasmin för mig, så jag fick sluta med dem. Dock var de väldigt bra för min hy =)
Hoppas du har hittat en annan sort som funkar för just dig =)