Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: preventivmedel
Läst 7595 ggr
Emelie-E
0

Yasmin el. Yasminelle?

Någon som vet om det är någon väldig skillnad mellan dessa två p-piller?

En barnmorska jag pratade med verkade rekomendera yasmin. Men jag fick häften om båda och ska bestämma mig tills imorgon. Och enligt mig står det precis samma i båda häften.

elyse
0

Jag har just bytt från Yasminelle till Yasmin. Det är lite högre grad östrogen i Yasmin jämfört med Yasminelle. Jag blev rekommenderad att byta då jag kände att mina slemhinnor blev sköra av Yasminelle och det har faktiskt hjälpt.

Emelie-E
0

#1 Tack för ditt svar =)

Jag tänker nog testa yasmin till en början, så får man se senare hur det blir med allt.

Grace2009
0

Jag kan inte skillnaden mellan Yasminelle och Yasmin, men jag har tagit Yasminelle i ett år nu =) För mig funkar det jättebra! och jag fick det rekomenderat av gyn pga att jag har PCO-S.

Jag tror att i princip alla P-piller är bra, men att de är olika bra för olika personer. Jag tycker du ska hellt enkelt bara prova och se hur du mår =) bara för att en sak funkar för mig behöver det inte funkalika bra för dig!

Emelie-E
0

#3 Jo, jag vet =) Dock så funkade inte yasmin för mig, så jag fick sluta med dem. Dock var de väldigt bra för min hy =)

Grace2009
0

Hoppas du har hittat en annan sort som funkar för just dig =)