cysta på äggstockarna?
vet någon symptomen till dett eller har själv egna erfarenhetr om hur det känns? misstänker att jag har detta liksom.
Jag hadde PCOS + fick elakart tumör.
Det finns många olika sorters cystor och förändringar på livmodern, och misstänker du att du har någon sådan är det bums iväg till gynekologen för ultraljud!
Det vanligaste är PCO, Endometrios och Myom. Men har man otur kan det vara cancer, ja, men det verkar du vara alldeles för ung för att behöva oroa dig för.
Beskriv gärna dina symptom!
Vänliga hälsningar
Cindy

jag har ont i mellan åt, antar att dte är ägstockarna-är dte området. dte kommer och går men gör mest ont när jag sitter och dte liksom trycks ihop en malande känsla. lite illamående ibland och har typ lie som flytningar.
Jag har haft en vattencysta på ena äggstocken (som jag vet om). Sådana kan ge smärtor, men brukar spricka av sig själva. Gynekologen kan göra ett ultraljud för att se hur det står till.

tack! är väl bäst att boka tid ock kolla upp ordentligt=)

jag tar gärna emot fler personers erfarenhet
Själv ska jag till gyn nu på tisdag.
Haft konstant värk i magen lite överallt ett tag men mest neråt livmodern och äggstockarna till. Har jag åtsittande kläder (räcker med ett par vanliga jeans som annars passar!) så känns det som om det är knivar fastsydda i byxorna. Mysbyxor som gäller nu.
Haft ont nu sen 27 december, och har aldrig vart helt smärtfri sen dess trots först Tradolan och nu Orudis Retard, varav att EN Orudis Retard fungerar bättre för mig än vad 8 Tradolan om dagen gjorde.Stundtals kommer jag på mig själv med att sitta och bita ihop rätt hårt, andra stunder är jag framåtböjd oavsett om jag står, sitter eller ligger. Min läkare på vårdcentralen misstänker att jag kan ha någon typ av cysta eller endometrios.
Alltid haft riklig mens och innan jag började med minipiller så hade jag riktigt jobbig mensvärk. Senast jag hade vad för mig är en normal mens var november förra året, i december var den mindre riklig än vanligt plus att jag hade några dagar mellanblödning några dagar innan jul. I januari hade jag en fläckvis/lätt blödning i 10 dagar! Nu i februari har jag återigen haft en mens som inte ens var i närheten av min normala mens, men i alla fall en mens och inte bara några fläckar.
Kan tilläggas att jag är 25 i år och haft mens i 11 år nu i mars…
Jennie
#8 Du får höra av dig här när du varit hos gyn.
Lycka till, låter jobbigt!
Hoppas det blir bra och inte är någon fara. :)