Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 7811 ggr
gummitroll
0

Sluta med p-piller?

Jag har bestämt mig för att sluta äta mina p-piller (neovletta 28) som jag ätit i 2 år. Jag undrar om det är dumt att sluta mitt i en karta bara sådär? Är det bättre att äta kartan ut och sen sluta?

Vad kan man få för biverkningar när man slutar med p-piller?

:)

Kram

[nataschaj]
0

du kan sluta, de  eingen fara..

när jag sluta så efter ett (ett par månader) började jag få värsta mens smärtor, aldrig haft de innan pga p-piller, men har ingen lust att börja igen pga att dem gör mig deprimerad…

Men ska ev testa plåster, kasnke blir lättare elr p.stav.. men få se

[Tassy]
0

Du kan sluta när du vill i kartan, men smidigast är väl att äta ut den du har om du inte har några besvär. Jag personligen imbillar mig iallafall att det är snällare emot kroppen, men jag har inte den blekaste. Vet dock att man kan sluta mitt i kartan om man vill.

JossanH
0

Slutar du mitt i borde du få en blödning när du slutar och sedan fortsätter menscykeln som vanligt om man har tur.

Jag åt p-piller i kanske 5-6 år och när jag slutade blev jag extremt känslig och grinade för allt. Det tog mig ca ett halvår att komma tillbaka till rätt hormonballans igen och bli mitt naturliga jag som inte tjöt så fort något gick emot… :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

gummitroll
0

Slutade idag och väntar med spänning på om det blir några bieffekter och hur lång tid det tar innan ägglossningen kommer igång igen :)