Ångkabin för kläder
Är det någon som vet vart jag kan få tag i en hopfällbar ångkabin för kläder?
Var på Erikshjälpen och tittade på klänningar och då berättade en anställd att dom ångtvättar sina kläder innan dom säljer dom. Jag tycker att det låter smidigt för ibland behöver man inte tvätta dom i maskin utan det räcker att fräscha upp den lite. Det bästa är att man inte behöver stryka

Aldrig hört talas om, låter intressant
Men måste man verkligen stryka kläder? Jag gör det aldrig, det känns gammaldags på nått sätt ^_^
Det låter jättespännande. jag har heller aldrig hört talas om en sådan.
#1 Vissa kläder som bomullsskjortor och linne är ju bara ett måste att stryka men sedan kan man klart välja bort sånt som behöver strykas.
Jag stryker väldigt sälla noch det beror på att jag både är lat och tycker det är jättetråkigt.
/Maria

Finns små bärbara som man kan köpa, de var populära för massor med år sen. finns ju en liknande variant på tv-shop där man bara använder ånga och "stryker" över kläderna=)
Qui dormit, non peccat

#3 Har sett den där på tv-shop som ser ut som en "damsugare". Men det är inte riktigt en sån jag är ute efter
. Tyckte att det lät så praktiskt att bara hänga in kläderna.
Jag får väll ta en repa på några Erikshjälpar och loppisar och titta vad jag kan hitta. Kan ju vara så att dom slutat tillverkats och bara kommer fram när folk rensar vinden osv.

#6 Den är tyvärr nog den billigaste jag sett…
Sett liknande för ca 10000 kr.