Bildtråd: favoritskor
En tråd för skotokiga 
Hur ser dina favoritskor ut? Berätta gärna om dem, varför är just de favoriterna?
Har du flera favvisar så får du givetvis visa/berätta om allihopa 

Oooh! :)
Mina favoritskor ar nog mina kilklackar! Har haft dem i 4 ar nu tror jag det ar och de passar till nastan allt! Jattefina till smala jeans, kjol, klanning och allt annat!
// Amanda
I dagsläget så har jag inga "finskor". Men jag vill gärna titta efter ett par så det ska bli intressant att se vad ni har för skor :)
Jag gillar dina, #1!

Mina nya älsklingar. Ser inte så höga ut på bilden, men det är 12 cm klack på dem. Ändå är de så lätta att gå i. Älskar dem. 
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Nä de blir skit svårt hjar många skor men aja .Väljer ett par som kanske inte är skit snygga men dem är varma bekväma och ganska snygga för att va så varma.De är svårt att hita snygga och varma skor.Eller de jar i alla fall jag.
#5 åh dom va riktigt snygga! :)
#6 Haha, jag vet inte det…
men dom är otroligt sköna och har varit så hållbara.
/Maria
#7 haha jag gilla dom verkligen de ser både snygga å ruskit sköna ut :D
Roligast är det stora skelettet under sulan…
/Maria
Mina favoritskor är så slitna att de inte går att använda längre. Men har svårt att slänga dem. Basketkängor med svartvitt hundtandsmönster.
_No way! Yes way!
Har ingen bild, men mina skinnconversefrån Sailor Jerry-kollektionen. använder de dagligen och det har jag gjort i över 2 år nu. okej, inte så mycket på sommaren, men annars året om <3
Jag har en hel drös med favoritskor, tänkte vänta tills jag kunde fota dem när jag är hemma igen (ute och reser nu) men jag tjuvstartar lite redan nu då 
mina absoluta favvisar är ett par silvriga stilettklackar med svart sidenrosett bak och svarta sidenband runt foten. Det tog mig månader att jaga fatt i dem. Första gången jag såg dem var i våras i skövde i en liten skobutik, och då hade jag givetvis inte råd. Nu i höstas hittade jag dem äntligen igen, i en liten butik i sthlm 
Sedan till vardags har jag ett par svart-rosa DC skor jag knallar runt i.
#12 Åh, de stiletterna vill jag se!
Har eg. skofetisch, men pga urkass ekonomi så blir det få skor. Men mina slitna, brun/rosa-rutiga Vans har hängt med länge, och jag kommer gråta när jag slänger dem. Knatar vanligtvis runt i ett par vita DC, underbart sköna skor som även håller värme på vintern rätt hyfsat :)
Paulina
#12 Åh, de stiletterna vill jag se!
Har eg. skofetisch, men pga urkass ekonomi så blir det få skor. Men mina slitna, brun/rosa-rutiga Vans har hängt med länge, och jag kommer gråta när jag slänger dem. Knatar vanligtvis runt i ett par vita DC, underbart sköna skor som även håller värme på vintern rätt hyfsat :)
Detta är skorna jag dregglar över som mest just nu, är lite lur på höjden, 12,5cm. Är ju 182 själv så jag blir ju flaggstång :S
Paulina

Oj vad fina skor alla har (: Vill med ha fina skor ;( höhöh, memen, går jämt i gympaskor. Har iofs inte så mycket att välja på. Är extremt plattfotad så kan typ bara ha gympadojjor med speciella inlägg så "/
Då kommer några av mina favoriter här då, de lila conversen bara älskar jag… Sen även de svarta i läder som står bredvid. Funkar dessutom väldigt bra vintertid.
Och även de svarta med dödskallar som ligger på golvet…
Sen har jag ett gäng med klackar också, som jag kan ta kort på någon dag. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#17 Åh, jag gillar dessa…
/Maria
#1 Oooh Me Likey!! Var har du köpt dom? 

#19 Kopte dem pa Din Sko for en massa ar sedan :)
// Amanda
#20 Ah :) Riktigt snygga! Ser dessutom bekvämma ut 

#21 De ar faktiskt jattebekvama! :) Maste satta pa ny sula dock da jag slitit ut dem..
// Amanda
#23 Wow! Jätteläckra!
tack 

Läckra!!
Paulina
Jag har så stora fötter…
42 … så det är svårt att hitta såna där snygga skor med stilettklackar som inte klämmer sönder mina fossingar till kinesiska snörda småmonster. Och har muskulösa vader som inte får plats i stövlar enligt ovan …
Men mina favoritskor just nu är ett par låga ankelboots med snedklack, svarta, med en läcker rem på sidan. De är sköna och rymliga i tårna trots den insvängda fasonen. Och läckra. Och funkar särskilt bra ihop med tajts och skinnjacka, då känner jag mig läcker, tuff och kvinnlig.
#30 Jag har 41 så jag vet vad du pratar om 
Det underliga är at i många högklackade drar jag en storlek mindre än jag gör i vanliga. Inte mig emot. :)
Paulina
Jag har också 41 och rejäla vader :)
Men du är ju över 180 cm… så det är inte konstigt…
Jag är "bara" 170 cm så ibland skäms jag för mina stora blad…
Fast när det gäller händerna så är det bara en fördel att ha stora, man når måååånga toner på pianot
.
jag är 172 nånting ;)
#34 Bra, jag lånar dina skor ha ha ha!
Men jag kan lova att det var inte så kul när fötter o händer började växa som hum-hum i sexan… då var jag ca 1 dm kortare än nu, OCH 41 i skor!!!!!
Jo, det ser ju hyfsat proportionerligt ut till min längd iaf, men det är inte kul att försöka hitta snygga, nätta skor. De är gjorda för småfotade tjejer. Men som mamma sade; vackra blommor har stora kronblad! ;)
Paulina
Jag drar också storlek 40-42 i skor. Och har hög hålfot och fötter breda som Kalle Anka
Använder inte mycket klack då jag är lång nog ändå (173cm) och redan är längre än min man
Jag tar det som står framme i skosamlingen och som känns rätt för dagen. Ofta har jag på mig ett par promenadskor ifrån Ecco när det inte är för varmt eller kallt. Bryr mig mycket om komforten på skor då jag står och går 8 timmar om dagen på jobbet i numera stålhätteskor, så på fritiden måste jag ha komfort för att klara veckorna på jobbet
Bild kommer när jag orkar
Jennie
#36 aww vad sött! Det får jag allt lägga på minnet 
Skulle också gärna vilja kunna ha höga klackar. Men är 172cm så kommer ju bli jätte lång om jag har det 
Ehh.. Jag måste opponera mig!! Jag är 182 ståtliga centimeter över marken.
Jag blir nästan smått förolämpad när folk som är bortåt en decimeter kortare menar att de blir för långa om de har klackar. Vad är jag då? Jag har klackar för egen del. Helhetsmässigt ser det bra ut och därför har jag det.
Visst, killen blir någon cm kortare än mig då men han har inga problem med sin manlighet för det, och ingen annan heller så släng den tanken gott folk! :P
Paulina
Jag håller med Aviendha, det är snyggt att vara lång! Och 180 cm är väl ingenting? Majoriteten av killarna i Sverige är väl i den längden eller längre, så det blir ju knappast så man sticker upp över alla… Var stolta över era långa kroppar! 
Själv är jag kortare än de flesta även med klackar, med mina 158 cm… ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jag är också 172-174 nånting och jag kallar gärna runt i 12centimeters 
Jag kan bara inte ha för höga klackar utan att få hutlöst ont i fötterna
Jennie
#43 Då får man träna och vänja fötterna. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
samma här, jag har ett allvarligt fotfel så jag får spara mig till speciella tillfällen, sen blir det en vecka med värktabletter och stillasittande.
#44 Det hjälper inte. Jag har försökt otaligt många gånger
Hjälper inte direkt att jag har en gammal stukning i vänsterfoten som fortfarande gör ont så här nästan 5 år senare. Vissa dagar kan jag knappt gå alls
Jennie

Jag vill kunna gå i skyhöga klackar! Över 10 cm ser jag förstoppad ut. Eller… uppstoppad ut… eller något. Ser inte vettig ut i alla fall.
Har inte tålamodet att lära mig heller, haha. Så därför sitter conversen på fötterna i alla väder och med alla kläder. :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
#47 Det finns Converse med klackar också! 

#46: Jag lider med dig…överansträngde min hälsena för 2½ år sedan och har inte kunnat använda högklackat sedan dess….knappt stå i dem 5 sekunder innan jag får ont i någon dag efteråt
Woho! Måste bara säga att jag fick skorna i #14 i julklapp av min älskade karl! 
Paulina