Illamående vid rökning
Kanske är helt fel fourm att skriva i men jag gör ett försök iallafall.
Jag är rökare (jag vet, fy fy)
nu på senaste tiden har jag börjat må så fruktansvärt illa när jag röker, inte så att jag kräks, men det håller i sig så länge så jag har god lust att stoppa fingrana i halsen.
Detta är ju bra att jag mår illa. Men jag undrar varför. Jag måste ju fortfarande ha nikotinet. Nikotin plåster gör mig dock inte illamående så jag kör på det, lika bra att sluta nu.
Men jag undrar varför jag inte klarar av cigg längre.
Jag är inte gravid. Men för 6 veckor sedan fick jag en spiral insatt. För 2 veckor sedan hittade dom en cysta på äggstocken som fortfarande är kvar. Om den växer mera nu eller om den inte spricker så ska dom ta bort cystan. Men jag förstår inte varför illmåendet bara är bundet till just ciggaretter.
Nu ska jag ju sluta, detta hjälper ju en hel del.
Men ja.. lite nyfiken blir man ju..
Du kan lida av magkatarr kanske? sitter illamåendet ungefär där revbenen går ihop?
Nej det är mera uppe i halsen det sitter.
Hmm, jag skulle råda dig att låta en läkare ta en titt då rökning kan orsaka allvarliga sjukdomar.
har du gjort gravtest? En kompis till mig fick utomkvedshavandeskap (heter det väl när fostret inte sitter inne i livmodern där det ska)…. hon hade samma illamående som när man är vanligt gravid…
har gjort ett grav test och jag har gjort ett ultraljud bara för en vecka sedan för att kolla cystan på äggstocken och var inte gravid då iallafall. Men det är om det skulle ha hänt denna vecka då.
låter lite långsökt med graviditet då.
ja, verkar ju inte särskld troligt!