Fettknutor i ansiktet
Hur får man bort fettknutor på det minst smärtsamma sätt? Vet bara att man trycka på dem som man gör med finnar. Men det gör så ont 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Sådana där små, små vita? Ruskigt vass nål ;) Har bara försökt klämma en gång och det gjorde så ont att jag grät så det gör jag inte om.
Paulina

Jupp, såna små små ondskefulla saker ;)
Ondsekfulla indeed. Har inte haft många, men de går inte bort av sig själv ju. Nä, de punkteras som sagt, sen går det att klämma ut dem =) Dock är det ju så hårt runt om så vässa nålen före ;)
Undrar varför man får dem?
Paulina
Kom ihag att elda nalen innan om ni ska forsoka er pa nagot sadant… annars kan det bli infekterat. 
Eldning desinficerar inte alls så bra så det gör jag då rakt inte. Har dock en alkogel hemma sen dagarna i vården så den duger utmärkt ;)
Paulina
Verkligen?
Jag har fatt hora det av lakare och sjukskoterskor och har alltid anvant mig av det men… Trodde stenhart pa det, men man kan ju alltid ha fel. Jag har ocksa alkogel hemma dock. 
Jag har ju ingen statistik på det eller så ;) men visst dör en del saker av hettan, men du kan få en massa sot och liknande på nålen med, dessutom säkert andra saker som olika föreningar från tändstickan eller så antar jag. Det kanske är en smaksak? =)
Paulina
Men sot har jag hort ar ju typ bland det renaste som finns?
Jasså? Där ser man =) Jag vill iaf inte ha det i kroppen ;) Beror väl på vilken typ av sot det är med kan jag tänka mig.
Paulina

Är de små så kan de försvinna av sig själv. Hade en del såna småsmå under ögonen men de försvann. Är de lite större så är det lätt att bara ta en nål och sticka hål och klämma ut. För de försvinner inte av sig själv:P

Nja, har haft dessa väldigt länge nu. Och lär inte försvinna av sig självt :P

Jag skulle nog elda nålen först o decinficera den m alkogel sen, så har man verkligen allt på den säkra sidan 
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

#12 koka den också=) och frys den sen=p

Står mycket "intressant" om acne på Wikepedia =)
* Akne comedonica- mest bara pormaskar, nästan ingen inflammation
* Akne papulopostulosa- inflammerade papler och pustler. "Finnar".
* Acne vulgaris- "vanlig" akne. Större, mer inflammerade finnar. Pormaskar, ofta fet hy.
* Acne nodulocystica- allvarligare form. Knölar i huden.
* Acne conglobata- den allvarligaste formen. Alla ovanstående symtom, stora, inflammerade aknecystor, oljig hy, ofta "hård" nära cystorna, lämnar i stort sett alltid ärrbildning. Stora områden är drabbade, och de allvarligaste dokumenterade fallen var helt täckta över hela kroppen.
Att klämma på akne kan vara skadligt eftersom detta kan förstöra den inre vävnaden och bilda ärrvävnad. Små finnar som ej är infekterade kan man däremot med fördel snabbt bli av med genom att försiktigt klämma ut varet i dem så att de sedan kan få läka. Man bör dock vänta med att klämma en finne tills en tydlig vit prick uppträder på toppen, och var då försiktig, ha gärna en bit servett eller liknande mellan dina fingrar och finnen för att undvika att bakterier från fingrarna orsakar en infektion. Om det gör ont bör man avstå från att fortsätta klämma, eller ånga upp ansiktet över en balja med hett vatten för att öppna den då för trånga poren och mjuka upp varet och sedan försöka igen. Efteråt bör man alltid göra rent området där finnen var samt badda med något anitbakteriellt som t.ex. alsolsprit.
Själv har jag märkt att om jag klämer och petar för mycket på en finne så får jag ibland "leverfläckar" pigmenterade och opigmenterade på stället jag varit och härjat. Har nu tre sådana "leverfläckar" som jag antagligen måste gå till hudkliniken och få borttagna. En kompis har även hon märkt att man kan få som "en kronisk finne" där man skadat huden.
Ville bara berätta. Men jag har ju klämmt en massa som det inte blivit skador av heller, men dom har varit mer "mogna" om man säger.

Jag tror det är "miller" som jag har i ansiktet, googlade lite på fettknutor…
:O jag har en såndär jätteliten vit knöl på ena ögonlocket som jag skulle vilja ha bort :/ däremot så vågar jag inte sticka hål på den bara för att den sitter där den sitter. Mina ögon är jag rädd om, vill inte ha några inflammationer :P
Ang. nålar så är väl det allra bästa att använda en steril nål
Varkens kokning, eldning eller alcogel kan få bort allt…
Jennie