Mellanblödning eller vad?
Fick en trevlig överraskning i morse :P Nu undrar jag vad det kan vara.
Jag äter Neovletta 28, är inne på min andra rad nu. Hade alltså lite mens för två veckor sedan. Glömde i lördags men tog det samtidigt som söndagens.
Har ätit den i över ett år nu, inte haft några problem alls. Har haft mellanblödningar innan med andra piller och det var lite fjutt men nu kom det som om jag har mens :P
så jag undrar mer om det är någon som haft liknande och om jag ska fortsätta knapra piller som om inget har hänt?
(Gravid=inte en chans, jag var utan pojkvän i en månad ungefär pga praktik i andra änden av Sverige.)
Det är helt normalt att man får en mellanblödning ibland, speciellt om man missat ett piller. Jag tycker att du ska fortsätta äta dina p-piller utan uppehåll, såvida inte blödningarna ökar - då kan du göra några dagars uppehåll och sen börja igen.
Har du varit stressad, sjuk, slarvat med maten eller så? Vanliga orsaker till mellanblödningar.
Vänliga hälsningar
Cindy

När jag åt p-piller, både med och utan hormoner, så fick jag mellanblödningar om jag missade ett piller, dessutom så gör det ingen skillnad om du äter det dagen efter. Då får du ju bara dubbel dos hormoner just den dagen.
Fortsätt du äta som vanligt
Carpe Diem

#1&2 Jag har missat innan och inte fått blödning vilket gjorde mig fundersam. Men jag fortsätter med pillrena utan uppehåll.
Annars nej =) Jag har haft extrem huvudvärk i måndags och tisdags vilket kan vara den enda "vettiga" förklaringen för något skulle hänt.
#3 Det kan ha varit så att du hade en annan hormonbalans i kroppen de andra gångerna. Inget att oroa sig för :)
Vänliga hälsningar
Cindy

Nu blir jag tokig! Har haft blödningar nu sen i onsdags då det började, det är liksom in småfjutt utan som när man har mens. Typ som att pillrena inte innehåller något hormon eller vad man nu ska säga 
Jag har också problem med mellanblödningar. Om jag missar ett piller kan jag börja blöda, ibland blir det bara pyttelite och försvinner igen på en gång men andra gånger blir det som mens. Har inte haft de här problemen förut, böt p-piller för ca 1½ år sedan, hade tänkt fråga min BM nästa gång jag ska dit.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

okej… får hoppas på att det bara blir denna gången :P Har inta haft mellanblödningar på flera år

Kan mellanblödningar störa den normala menscykeln?
Ptja, en mellanblödning är väl på sätt och vis en störning av menscykeln, men det är inget som på sikt rubbar din förmåga att menstruera eller så. En del får mens sedan som vanligt på den dag man förväntade sig den, för andra så blir mellanblödningen "i stället för" mensen och du får den "riktiga" blödningen då en månad senare.
Kort sagt: alla är olika, och hur din kropp fungerar kommer du lära dig med tiden! :)
Vänliga hälsningar
Cindy

Jobbigt, för jag skulle fått den igår och den har inte kommit än. Men funderar på hur jag ska göra med mina p-piller om jag skall fortsätta som inget har hänt på söndag eller inte :P
Jag tycker att du ska fortsätta med dina p-piller tre veckor till efter mellanblödningen, så att din kropp "kommer i fas" igen så du slipper fler mellanblödningar. Det är helt ofarligt att göra detta med Nevoletta.
Skulle du börja "småstänka" mellanblödningar så gör ett uppehåll så du får en "riktig" mens.
Vänliga hälsningar
Cindy

Okej, tack för svaren
Dock har jag redan slutat men pillren eftersom det var tanken att jag skulle ha mens igår. Så jag fortsatte med pillrena två veckor efter mellanblödningen. Får se vad som händer här hemma 
Okej, då kommer det säkert en mens snart. Enda orsaken till att det inte skulle komma något, borde vara att du redan har blött ut det kroppen ville bli av med. Börja med pillren igen efter 7 dagars uppehåll, precis som vanligt. :)
Vänliga hälsningar
Cindy

Efter den blödningen som troligen kommer?
Du ska vara utan p-piller (eller ta sockerpiller om du nu gör det) i sammanlagt 7 dagar som vanligt. Oavsett om du börjar blöda eller inte så börjar du sen på ny karta på 8:e dagen.
Vänliga hälsningar
Cindy

Ah, tack så mycket för alla svar 
Så lite så!
Vänliga hälsningar
Cindy

Nu tar jag upp min tråd igen :P
Jag fick ingen mens denna gången heller -_- och mindes att det stod något om det på det där infobladet man får och det stod mycket riktigt så att man ska ta kontakt med barnmorskan om man blir utan mens två gånger i rad (i samma andetag där det står om man misstänker graviditet). Nåväl, ska ta kontakt med dom på måndag men jag är så jävla nyfiken vad det kan vara?! Någon som kanske vet? Igen:graviditet är nog inte svaret, brösten har inte växt, mår inte illa någon gång på dygnet osv. osv.