Dubbel dos minipiller?
Funderar pa om jag ska ta ett extra minipiller om dagen. Alltsa ett pa morgonen och ett pa kvallen. Nar jag ar stressad sa har jag borjat fa mens titt som tatt, och jag kanner aven att mina anti-depp gar ur och jag far "avvanjingskanslor" varje kvall. Har kikat runt lite och vid stress sa skyndar ju kroppen pa det mesta, och det verkar som om antidepp iaf kan ga ur kroppen snabbare an vanligt. Eftersom jag redan ar jattekanslig nar det galler pillren (har bara 20 minuters marginal, annars sa borjar jag bloda), sa kanske de ocksa gar ur snabbare nar jag ar stressad?
Har aven hort att en del kvinnor tar dubbel dos for att de ar kansliga och behover mer hormoner. Nagon som har tips och tankar? Prata med barnmorska bor jag ju gora, men det far vanta tills jag kommer hem till Sverige.
// Amanda
Du kan väl ringa en barnmorska om det? Det tror jag är bäst att göra innan faktiskt…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jo barnmorska är ju att föredra :) Du kan inte ringa och få råd?
En vild gissning är ju att det borde gå eftersom man kan ha p-stav och minipiller samtidigt, men å andra sidan är det inte bra med för mycket hormoner.

Det kan jag ju gora :) Ska se om jag far tag pa nagon har i England. Vet inte om det ar doktorn jag ska ringa till eller nagon "kvinnolakare" ;P
// Amanda
annars kan du ju ringa in till sverige ifall det krisar? :)
Testa att ringa sjukvårdsrådgivningen här.
Du kan be om Gestapuran eller Provera istället för minipiller, det är samma hormon (gulkroppshormoner) men starkare.
Min lekmannaåsikt är iaf att ja, du kan ta ett extra minipiller om du behöver.
Vänliga hälsningar
Cindy

Ah, ska kolla upp det dar, later intressant! :)
// Amanda