Hjälpa ensamstående?
Då jag själv levt ensam med mina två barn i flera år så vet jag mkt väl hur tufft det är. Har man inget kontaktnät,dålig ekonomi så man inte kan ge barnen de saker de behöver +orka med jobb m.m
Jag hade själv önskat att jag hade någon att lita på som kunde avlasta mig för en timme eller två utan att för den delen behöva kontakt familj för att "ladda batterierna".
Tänk bara vad tillgång till bil skulle kunna underlätta för en ensamstående.
Därför tänkte jag fråga er hur man ev.kan gå tillväga för att faktiskt kunna ställa upp för någon som verkligen behöver det? Någon som behöver avlastning,att ge kläder.leksaker,möbler…ja,tom en fin skattebefriad volvo står här. Istället för att skrota den kanske man kunde glädja någon annan med att ge bort den.
Vad säger ni? Hur ska man gå tillväga?
Ingen aning om hur man ska gå tillväga men tanken är jättefin. Du har ett stort hjärta. Jag är i ett sånt läge nu då jag skulle kunna behöva sådan hjälp så jag kan verkligen relatera till det du skriver.
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Kan inte kyrkan ställa upp med något? Sen kan man ta kontakt med olika organisationer, kommunen och så vidare.
Du har ett stort hjärta. Självklart ska man försöka hjälpa varandra med det lilla man kan. Det gör jag. som många vet, så brukar barnen komma hit och få baka.
Ställer även upp med bilskjuts när det behövs, eller att låna ut min bil. Fast bara till de jag litar på.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Om du inte själv har någon i din bekantskapskrets, så leta vidare o fråga venner o bekanta om de i sin tur känner någon.
Jättefint av dig. 
Men det enklaste är väl att höra med bekanta osv, eller annonsera…?
Dock det där med att ge bort en bil till någon som knappt har råd med kläder och sånt är nog ingen bra idé. Då lär de ju knappast ha råd med bensin, försäkring, service, besiktning och ev. reparationskostnader. De som inte har råd med bil har det knappast pga inköpet, för billiga bilar går det alltid att hitta. Då är det mest troligt de löpande kostnaderna det handlar om. Det är ju en fin tanke, men jag tror inte den är direkt hållbar… Då är det nog bättre att ställa upp som chaufför när det behövs och du kan.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst