Misstänker urinvägsinfektion
Aj säger jag bara! Har jätteont och känner mig kissnödig fast jag precis har gått på toaletten. Känns som att blåsan fortfarande är full. Har gått på toa tre gånger sen jag vaknade för en timme sedan och det går verkligen inte att få ut mer än några droppar. Svider gör det också.
Har läst lite i olika trådar här på kvinna.ifokus och jag tänkte ta mig till en affär för att köpa tranbärsjuice, men jag får inte tag på någon som kan köra mig!
Har aldrig haft urinvägsinfektion innan, men misstänker starkt att det är det jag lyckats få nu :(

C-vitamin ska tydligen vara ganska bra både som förebyggande och dämpande vad gäller uvi
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kissar blod med :/ Men enligt alla så ska det ju dröja ett tag innan man kissar blod? Har jag gått med detta ett tag då utan att jag har vetat om det?

#2 Om du kissar blod så skulle jag råda dig att ringa vårdcentralen omgående för det låter inte hälsosamt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vi har ringt dit, men de skulle ringa upp först imorgon. Kanske jag och mamma åker ner till vårdcentralen sen när de har jour och sätter oss där.

Kom hem från läkaren nu och fick penicilin mot urinvägsinfektion. Hoppas det blir bättre nu =)
#5 vad skönt att höra! UVI är inge trevligt… framförallt inte när det gått så långt att man kissar blod..
det är inte ovanligt att man kan gå me dinfektionen länge utan att känna det. om man dessutom inte "är van" vid det så kan man känna av det ytterst lite, typ att det känns lite varm obehaglig känsla baran när sista kisset kommer ut, och inte tänker något mer på det.. men ack, där kan en infektion gömma sig..
sist jag hade UVI så märkte jag inte av den, men jag kände på mig att jag hade det och jag hade tydligt riktigt allvarlig infektion. då 
Bra att du åkte in och fick nåt mot det. Och ja, det kan gömma sig rätt bra. Själv har jag vart med om att det var på väg upp i njurarna nästan direkt när jag kände av det ordentligt. Så då hade jag gått med det ett tag…
Och kissar man blod ska man in direkt, inget att ens fundera över! Själv lyckades jag till och med bli mottagen på akuten senast, när det gick så långt att jag kissade blod. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Det tog bara några timmar innan jag fick komma till läkaren efter att jag kissade blod för första gången, så det gick rätt fort. Var ju tvungen att åka in när de hade jour, men vi hade tur som kom in först av alla =)
#8 Tur, låter otrevligt det där. :S
Så fort jag känner de första symptomen på UVI störtar jag iväg och köper tranbärsjuice ! xD Sen dricker jag litervis med vatten på det också och efter bara några timmar har det gått över :)
Fan vad jag avskyr UVI! Men vem gör inte det :>
Mvh Nathalie
#10 kan kan sluta känna av det, men det måst einte betyda att infektionen är borta….

Jag tror att den är på väg tillbaka igen! Var nyss på toa men känns som att jag måste gå igen. Svider och håller på. Gah! Jag klarar inte detta också :( Så sjukt mycket just nu. Tror jag går under.

Usch, det är inget roligt.. :(
Trodde att jag hade det för ett tag sedan så jag ringde vårdcentralen fick en tid osv, men sen visade inte urinprovet ngt alls. Inget blod och inga bakterier. Men för säkerhets skull skickade de urinet till ngn bakterieodling. Detta var tre veckor sen :O och under tiden har symptomen minskat och det känns knappt någonting nu. Och så idag får jag brev att det ändå var så att det fanns bakterier, så jag hade fått ngn antibiotika utskriven.. Sjukt att det ska ta så lång tid alltså!
Iaf så ringde jag och frågade om jag verkligen skulle äta medicinen ändå, och det skulle jag ju..

#13 Hum, mysko ;S
Snälla snälla snälla, håll alla tummar och tår ni kan för att jag ska slippa få uvi en tredje gång!
Har kommit fram till att det är efter sex som det gärna dyker upp :(
#14 Alltid kissa direkt efter sex! Jag får det som ett brev på posten om jag inte gör det… Och jag är långt ifrån ensam. Var även väldigt noga med att inte pilla med fingrar eller annat där fram som vart i bakänden innan, för där finns det gott om bakterier och då hjälper det inte alltid om man kissar efteråt… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#15 Igår kissade jag efteråt. Det var vad läkaren sa till mig också. Visste att man kan få uvi efter sex, men trodde verkligen inte att det kunde komma så fort inpå. Och första gången jag fick det var det ingenting jag reflekterade över, så då blev det att man gjorde samma misstag gång nummer två.
Men nu har jag lärt mig. Kissa :P
Hoppas bara det hjälper :P
Det bör det göra, så länge du inte får bakterier från annat håll vill säga… Är ju anledningen till varför man alltid ska torka sig framifrån och bak när man har vart på toa, för att inte få bakterier fram. Det kan också ge urinvägsinfektion.
Kan tipsa om tranbärsjuice, i förebyggande syfte. Det gör att bakterierna inte fäster lika lätt på slemhinnorna, så att ha som vana att dricka ett par glas om dagen är inte dumt. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Då blir det till att köpa hem det då ;D

Idag blöder jag. Jag kan inte säga om det är mensen som kommer någon vecka för tidigt eller om det är uvi igen. Torkade mig endast framme vid urinröret och där var det rent blod. Men det är inte lätt att veta ändå då jag inte har vidare ont just nu.
Men det känns faktiskt som om att det är på gång :(
Vad tusan ska man göra?! Jag klarar inte detta :/
#19 Låter konstigt att du inte har ont om du kissar blod… Men ring vårdcentralen i alla fall, bättre att åka in "för tidigt" än för sent.
Sen vad du kan göra, ja det är ju toalettbesök efter sex, alternativt att använda kondom.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#20 Vet inte om jag kissade blod direkt, kollade men tyckte det såg klart ut. Det var först när jag torkade mig som det var blod på pappret, så vet inte om det är mensen eller inte.

Vet inte alls var blodet kom ifrån i morse. Har varken kommit mer blod eller haft ont. Det enda som känns är att blåsan inte känns helt tömd efter man varit på toa. Men kan ju inbilla mig också.
#22 Sätt dig åt andra hållet på toaletten när du kissar, vänd in mot väggen alltså! Då brukar allt tömmas.
Och drick mycket, tranbärsjuice, citronvatten (gärna kolsyrat)… Så kanske du klarar dig.
Vet hur det är när man ständig inbillar sig att man har urinvägsinfektion av minsta lilla konstiga känsla… Och det är inte roligt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport