Vad gör din partner för dig?
Du som har en partner… Vad gör din partner som får dig att känna dig älskad och uppskattad?

han utvisar världens tålamod med min sjukdom, och stödjer mig i ett och allt. Spelar roll hur jag ser ut eller känner mig, för han är jag världens mäst sexy när jag kommer ut av sängen med sömn i ögonen och världens morgonandedräkt eller om jag kommer ut av badrummet uppiffat och snygga kläder. Han visar alltid sin uppskattning för allt jag gör för honom, och jag känner mig älskad varje dag.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Massa småsaker, han är gärna fysisk, håller handen när vi är ute och går, kan sitta med armen om mig, massa pussar och kramar, ser till att ha maten färdig när jag kommer hem från jobbet…
/Christine
Som flera andra nämnt: småsaker mest. Han ställer upp på alla mina tokigheter jag hittar på. Själv har jag inget körkort men han ställer alltid upp och kör mig vartän jag vill nästan
Eftersom han vet att jag ogillar tåg och buss.
Han skickar fina sms och ringer mig och frågar hur jag mår och liknande. Och så bara finns han där.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
"Småsaker".
Han tar sig tiden att lyssna på när jag berättar om mina intressen och försöker sätta sig in i dem. Han berömmer mig när jag visar upp mina smyckeskreationer och dyl som jag gör på fritiden. Han lägger armen runt mig och drar mig till sig om vi sitter i soffan. Han ger mig spontana komplimanger. Han stödjer mig när det är svårt, han skrattar med mig i de lyckliga stunderna. Han bryr sig om mig. Ger mig små pussar lite då och då. Han kallar mig "gumman, "hjärtat" och andra söta små smeknamn. Han uppskattar när jag ex. diskar eller tvättar.
Var för sig är inte någon sak stor, men de gör mycket så egentligen är de nog inte så små.
Paulina

Han akte till Sverige 3 dagar efter sin operation (han sagade nastan av sig fingret, sa de fick sy ihop senan, nerven och allt sant) for att han saknade mig sa mycket. Och just nu sa ligger han och sover i sangen, men haller fortfarande min hand eftersom han sager att han saknar mig nar jag inte ligger dar ocksa :P
Annars sa ar det mest smasaker som att han hjalper till med saker, tar sig tid att umgas med mina foraldrar, sager hur fin jag ar, haller hand osv. Och koper glass :D
// Amanda
Väldigt mycket. Pussar, kramar och gosar. Talar om vad jag betyder för honom, ger mig komplimanger. Ställer upp i alla lägen och finns alltid där. Tar ut hunden på kvällen när jag är trött och frysen 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
När han ser så där kär och lycklig ut i min närvaro. När han knasar sig och sjunger lovsånger till mig. När han anfaller med puss och kram. När han håller om mig när jag mår piss. O.s.v.
Han låter mig vara just mig själv utan några krav…
/Maria

han visar omtanke och ett otroligt tålamod trots att jag är ofte sur o gnällig…rent elak, ibland!!
då jag mår dåligt.
men han säger oxå ofta att han tycker om mig och han vill så gärna att jag ska följa med honom nästan överallt. på jakt, i svampskogen… ja, allt sådant!
han säger själv att han känner sig hemskt kluveni just detta! när hanv et att det är tungt att gå för mycket särkillt i skogen. men att han vill ha mitt saällskap. o det gör ju mig mycket glad!! även om jag oxå då kan känna mig kluven! för jag VILL ju följa med han. men orken tryter ju ofta, tyvärr.
men han är väldigt tydlig i sitt sätt då de gäller att visa vad han känner för mig… MYCKET bättre än jag! 
oj, allt höll jag på att säga :P.
Men han har tålamod med mig, försöker förstå och hjälpa mig med min ångest även om det är slitsamt för oss båda. Han lägger ut lappar med små söta meddelanden på, han ligger och stryker med fingertopparna över ryggen på mig på kvällarna för han vet att jag älskar det, han pussar, kramar, håller handen, alla sådana små söta saker under dagen.
Han säger att han älskar mig och hur vacker han tycker att jag är.
vilken gullig tråd!
som singel blir man ju avis 

just nu väldigt lite då vi har sjukt mycket problem som vi måste reda ut…

vad gör han inte.
han gör allt för mig. allt som kan göra att saker och ting underlättas nu när jag börjat plugga. berömer mig hur duktig jag är på något. kramas och myser. överraskaer med presenter, bio etc.
finns så mycket…

Står ut med mig… 

Han finns alltid där för mig och är uppmuntrande och stöttande. Han ger mig mkt ömhet, han älskar att pussas och hålla handen och han får mig alltid att känna mig älskad
Han ger mig många olika gulliga smeknamn och han har ett sätt att få mig att må bättre när jag är lite ilsk pga mens eller något. Han är bara alldeles perfekt för mig

Nu ar jag aven valdigt tacksam over att han gar med pa att leta hus/lagenhet dar vi kan ha illrarna - och om vi inte hittar nagot stalle som godkanner dem sa overvager han att smuggla in dem anda for min skull. Det ar karlek det!
// Amanda
Han gav upp hela sitt liv for att kunna flytta till Sverige for att vara med mig…
Han masserar mina axlar nar jag blir stel och far ont.
Han kramar mig helt spontant flera ganger om dagen.
Han forsoker satta sig in i mina intressen och vill dela dem med mig.
Han ar alltid pa min sida.
Han ställer alltid upp för mig och stöttar i alla lägen, men rättar mig även när jag har fel. Han försöker alltid få mig glad och lycklig. Han har tålamod som få och gör alltid små saker som berör, kramar, pussar och närhet. Han lyssnar alltid och finns där när jag behöver honom.
Han följde med mig på IKEA trots att han blir kräkfärdig av IKEA, för att jag hade följt med honom till skivaffären ett antal gånger… *L*
Han visar att han är stolt över mig och beundrar mig genom att berömma mig för min skicklighet på korsord, att jag är duktig på jobbet, att jag kan spela piano…
Han är alltid glad och positiv inför mina idéer om vad vi ska hitta på (iaf i 98% av fallen *L*), han äter allt jag sätter fram för honom och berömmer det, han bär mina matkassar, han träffade min pappa utan att blinka trots att han inte var förberedd på det. Han kommer ihåg vad jag har sagt att jag ska göra och frågar om det. Och han lägger mycket pengar på att resa hit och vara hos mig! (vi bor 7 mil från varandra)