Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: off-topic
Läst 7023 ggr
[Fiction]
9

Skillnad mellan vänskap och kärlek

Vad tycker du är skillnaden mellan vänskapskänslor och kärlekskänslor?

På vilka sätt beter du dig annorunda gentemot en partner och en vän?

mammaru
1

Framför allt är den fysiska kontakten i ”vardagligt umgänge” mindre. Min partner kan jag ta på lite när som helst. En vän kan få en hej-kram och vid något speciellt tillfälle typ klapp på armen. Man kan också lägga armen om midjan/axlarna på en vän. Men sen finns det gränser både i VAR och HUR OFTA man tar på en vän.

Sen skiljer det i vilket ansvar man tar för varandra. När det gäller en kärleksrelation ser man framåt, tar ansvar och planerar för en gemensam framtid. En vän ställer man inte det "kravet" på.

Och så kan man prata om mer intima saker med sin kärlek än med än vän, även om en vän kan få ta emot en annan slags förtroenden just för att de håller lite avstånd till ens privatliv.

hus-musen
0

Jadu, en partner har man sex med och kanske är lite mer "gosig" med i brist på bättre ord just nu. Jag är inte så förtjust i att folk rör mig och de är få människor som jag accepterar att de får röra mig. de är mycket lätträknade.

jag har vän som står mig absolut närmast som jag vet aldrig kommer att lämna mig och som jag litar 100% på, de är som ett förhållande i sig på ett sätt fast utan sex. jag har en partner som oxå står mig nära men det är inte samma sak som med min vän, vi vet vad den andra tänker på utan att prata om det.

så rent känslomässigt är det inte så annorlunda för mig iaf, det är mera handlingar som skiljer.

Qui dormit, non peccat

oh-la
0

rent socialt är det ingen skillnad på mina vänner och min sambo. jag pratar nog mer med min sambo än med mina vänner, och man blir ju mer öppen mot sin sambo och kan prata om i stort sett allt på ett sätt som jag inte hade pratat med en kompis om. kan vara ganska diteljerad med sambon om mina magbesvär, men för kompisarna har jag bara magkatarr. måste nog iofs säga att min sambo blivit som min bästa vän och mer ändå :P den jag längtar mest efter att berätta saker för är sambon. han är också den som jag kan ligga varen och bara fjanta mig med på kvällen, muppa runt i lägenheten med och som man har liknande intressen med. händer något så är det en blick och så kan vi inte hålla oss för asgarv. han kan komma med ett förslag som jag gått och tänkt på hela dagen. har suttit på middag med kompisar och börjar sjunga exakt samma låt exakt samtidigt och jag behöver aldrig säga hela meninger, han fattar. sedan är det ju det rent kroppsliga, vi ligger med varandra, men det har jag ju gjort med bästa kompisen också så… :P fast sedan kanske det blir skillnad när man bor ihop, jag vet inte. vi kommer ju lixom inte ifrån varandra :P

Tina-A
0

Jag tror det med är det sexuella, den fysiska attraktionen jag känner till min partner. Jag tror faktiskt att jag pratar mer och mer detaljerat med mina vänner, men jag är sexuellt attraherad av min partner och tänder på honom.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]