Slutat med p-piller efter 5 år
Hej!
Den 20 Augusti, då jag fick min senaste mens, slutade jag med p-pillerna Neovletta (just då sockerpillerna).
Jag tänkte se hur min mensvärk är nu efter 5 år som jag gått konstant på pillerna. Hade fruktansvärd värk i tonåren och kunde knappt stiga upp ur säng eller soffa.
Forsade även floder och varade i 7-9 dagar.
Med hjälp av p-pillerna hade jag knappt värk alls och mensen varade runt 5-6 dagar.
Nu när jag slutat med dem har jag under 3 dagar haft ont nere vid äggstockarna. Vad kan det bero på?
Min ägglossning ska ha varit igår och det kände jag rejält, men har haft ont nu i ett par dagar och aldrig haft det förr.
Bör man även kolla upp sig hos gyn om man slutar med p-piller för att se så allt är okej?
Och finns det något annat speciellt i kroppen som "händer" när man slutar med pillerna?

Jag hade samma problem när jag slutade med ppiller första gången, ont som tusan igen, hade glömt helt hur ont jag hade innan jag började med ppiller.
det är normalt att man har ont vid ägglossning, det har jag nu oxå fast mycket mindre. kroppen börjar ju arbeta igen=)
Qui dormit, non peccat
Alltid bra att kolla upp hos gyn emellanåt att allt är som det ska! Speciellt om du haft besvär tidigare som blivit bättre av p-piller, men nu mår sämre igen utan.
Varför slutade du med p-pillren förresten?
Vänliga hälsningar
Cindy

Okej :)
Jag slutar med pillerna nu pga att jag ska se om min ångest blir bättre och blodtryck.