Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 10684 ggr
vicc
0

Få mörkbrunt hår ljusare..

Va till frisören och tonade håret och det blev jätte mörkt, nästan svart. Hon sa att hon tog en mörkare färg så jag kunde tvätta ur de.. och jag hade jätte ljust nästan platina blont innan så innan hon hade i den mörka färgen så hade hon i rött och jag tycker att man ser lite av den röda färgen speciellt utomhus och när jag står under en lampa.. Känner mig inte nöjd längre och undrar om jag kan köpa vanlig hårfärg i en ljusare nyans i affären? går det när jag har toning nu? Sen så undrar jag hur det skulle bli om jag inte färgar det, när jag har tvättat ur toningen, blir mitt hår rött då eller?? :S Vill inte ha rött :(

VeNyRa
0

de enklaste hade ju varit om du sagt till henne att du tyckte att de blev för mörkt, oftast så är dom shyssta och vill göra kunderna nöjda.

toningen kommer tvättas ur, men risken är nog överhängande stor att du har kvar det röda. min erfarenhet är att rött är jäkligt svårt att få bort!

gå tillbaka dit och fråga hur du ska göra, eller om du inte vill gå till samma så gå till någon annan salong och fråga om råd.

vicc
0

jo men jag tyckte att det såg bra ut på salongen, men sen när jag kom hem och stog under en lampa så tyckte jag att det såg väldigt rött ut.. och när jag gick ute och kollade i en spegel så tyckte jag samma sak.

Cindy
0

Gå tillbaka till salongen och berätta precis som det är - du är missnöjd men upptäckte det först hemma. Inte mer än rätt att hon fixar till det!

Vänliga hälsningar
Cindy

fredrikaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 oj då ligger jag i "knipa"………. mitt hår är rött. Har provat med en brun färg och ja det blev som sagt mörkare… lägger ut en bild först nu innan och efter färgningen.

Nu kommer bilden innan färgningen till "Varmbrun"

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den andra bilden.

Här är det då färgat med varmbrun och jag vill börja gå mot ljust hår. *Snor tråden lite. vi har ju typ samma problem, vill ha ljust hår*

Tror ni att det går?:O

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

den senaste bilden var nog itne det bästa ljuset.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

vicc
0

#5 tycker de va fint på den bilden. men jag vill va blond nu igen :(

Måste man avfärga håret för att bli blond? Har läst runt lite och det verkar va många som använder Mood Ultrablonds färgen.. tror de är blekning. Kan man använda den utan att avfärga håret?

VeNyRa
0

jag var mörk och kom på att jag skulle bli blond. Jag fick först nån grågrön färg i skallen sen hade jag orange ett tag, inte fint! hör iallafall med en frisör hur du ska färga hemma för att få de som du vill, kostar inget att fråga.

vicc
0

#8 men avfärgade du håret innan eller hade du i blekning direkt?

VeNyRa
0

Tror att jag blekte en gång och insåg att det inte gick, sen började jag avfärga. Avfärgade säkert 6 gånger iallafall, men då hade jag färgat svart ganska så länge. Har man bra kvalite på håret så håller det, en kompis tappade håret i nacken, mitt blev bara risigt.

Jag har ingen aning hur ditt hår blir, vet inte heller vilken färg, men förvänta dej inte blont resultat första gången, och jag kan tänkta mej att det blir lite orange (bara spekulationer). Har för mej att min frisör sa att jag skulle slänga i nån färg med lite guld i för då syns de röda mindre, men jag är inte säker!

de är skitsvårt att färga hemma för man vet aldrig riktigt vilken färg man får :P

vicc
0

Okej.. asså jag har ju bara mörkbrun toning i och rött under de.. toning måste ju va lättare att få bort än färg? kan ju tänka mig att ha ljusbrunt hår, det är de röda och mörkbruna jag vill ha bort!
Kanske går tillbaka till frisören å ber henne fixa till de.. men vill inte slänga ut mer pengar känns de som.

hus-musen
0

Näe använd aldrig rött om du inte vill ha rött hår,de sitter som tusan oftast. Du kan bleka, men det skadar håret + att det röda troligtvis kommer att bli orange istället. gå till frisören och säg att det blev galet, ibland fixar de ibland inte. de vill ju att man ska säga till på en gång liksom.

Qui dormit, non peccat

Cindy
0

Jag har haft rött hår i ett årtionde. Fick för mig för några år sedan att jag ville ha mörkblont och avfärgade hemma - KATASTROOOF! Fick vit utväxt och morotsfärgat hår. Detta i semestertider så det var svårt att hitta en frisör som kunde ta emot mig samma dag. Fick förbi säkert fem frisörer som skrek till av chock innan jag hittade en ledig. Hon skulle gå hem för dagen men släppte allt hon hade för händerna för att hjälpa mig. Jobbade deltid som lärare på frisörgymnasium och sa att ingen av hennes mest klantiga elever ens lyckats med detta konststycke. Gick därifrån mörkbrun.

Så AVFÄRGA INTE HEMMA!!!

Vänliga hälsningar
Cindy

vicc
0

Nej men man har ju i rött när man är blond, annars så blir håret oftast grönt om man vill ha det brunt eftersom man har tagit bort allt pigment när man har blekt.. annars skulle jag aldrig ha i rött!

Men tvättade håret igår och tycker faktist att de röda försvann lite, så de röda va säkert oxå bara toning som försvinner. Försvinner nog mer och mer ju mer jag tvättar det. Är jag inte nöjd nästa vecka så går jag nog tillbaka och hoppas hon vill fixa det!

Ska nog inte försöka få det blont på egen hand, har läst runt lite och sett precis som du sa att det kan bli orange osv.. vill inte att det ska bli ännu värre lixom, så jag står nog ut med att se ut såhär istället!