Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 11166 ggr
AnneN
0

Hjärtproblem av p-piller?

Jag har under flera års tid haft problem med att jag fått hjärtklappning i tid och otid, oavsett om jag bara suttit stilla och sett TV eller om jag varit ute och motionerat.

Strax före jul så valde jag att sluta äta p-piller av flera orsaker och döm om min förvåning… Jag har inte haft hjärtklappning en enda gång sedan dess! Förvånad Jag som hade det oftare och oftare senaste 2-3 åren och tillslut fick hjärtklappning flera gånger per vecka, och nu har jag inte haft det på över 8 månader Glad inse så skönt det är att slippa detta probem.

Var hos läkaren idag pga lite andra saker och nämnde då detta för honom eftersom han vid tidigare besök påpekat att jag hade lätt att få hjust hjärtklappning. Han hade aldrig hört något liknande förut, men var glad att jag talade om det för han så han fick lära sig något nytt idag också Glad

Har någon mer än jag varit med om att få problem med hjärtklappning pga p-piller?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Aviendha
0

Nej, inte vad jag kan komma på. Andra mediciner kan ju ge detta, så varför inte p-piller? De kan ju ställa till med alla möjliga roliga spratt så ;) Kul att du är av med det iaf! =)

Maja
0

Njae, inte vad jag har märkt heller!

Men å andra sidan så kan ju p-piller öka chansen (?) för blodproppar.. Eller man ska i alla fall inte knapra piller om man har sådant i släkten.

AnneN
0

#2 Jo att det ökar risken för blodproppar och sånt vet jag, det var det första de frågade om då jag skaffade p-piller för massa år sedan, men kan det orsaka det ena så kan det säkert orsaka en hel del annat också som inte är forskat inom ännu.

_**/Mvh Anne

Magster
0

Hur menar du hjärtklappning? Att hjärtat rusar eller att du får extraslag (hjärtat hoppar över ett slag och ger ett hårdare nästa)?
Jag gick till en gynekolog som sa att det kunde vara mindre bar att äta p-piller om man, som jag, har hjärtfel så kan ju ha en del med det att göra.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

AnneN
0

#4 Jag fick så att hjärtat rusade

_**/Mvh Anne

elyse
0

Nej, men jag har lidit av hjärtklappning. Det var dock ångest-relaterat och då använde jag inga preventivmedel.

Tixy
0

#4 Hur är det om hjärtat hoppar över 2-3 slag, och sedan ger 4-5 extra hårda slag, såpass att man får ont i bröstkorgen?
Har fått det ett par gånger nämligen, och jag har ingen aning om vad det kan vara.

spiritedaway
0

nej det har jag inte märkt av faktiskt. Men det är ju säkert en möjlighet att det kunde bero på det.

anaprincess
0

Jag har hjärtklappningar super ofta men lider av panikångest mm så vet inte av vilken anldening som jag får det. Men har känt länge att jag vill sluta med ppiller då det känns som om det förgiftar kroppen :/

Mitralis
0

#7 Nästan alla vuxna människor drabbas då och då av att hjärtat slår några extraslag, vilket i normalfallet är ofarligt. Om hjärtat fortsätter slå för fort känner man oftast hjärtklappning och ibland även andra symtom.
Om du inte känner dej allmänpåverkad så tror jag inte att det är några problem.

Tixy
0

#10 Okej, på så vis. Tack! :)

Magster
0

#7 Säger som #11, men om du inte brukar ha det så och det skrämmer dig eller du tycker det är obehagligt tycker jag du ska kolla upp det. Ska själv göra ett bandspelar-EKG på 24h nu på måndag då jag har börjat få extraslag ovanligt mycket på senaste, ett år efter min senaste hjärtoperation.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Tixy
0

#12 Okej. Får se hur det är närmsta tiden.
Oj, låter inge vidare. Lycka till på måndag, håller tummarna här hemma.