Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 7165 ggr
supernova
0

Vad ska jag göra???

Jag har träffat en helt underbar man som det verkligen känns rätt med. Vi har umgåtts ett tag nu, och för ett par kvällar sedan var det tänkt att vi skulle ha debuten. Han är några år äldre än mig, erfaren och försiktig. Jag därimot är oskuld (men jag är över 20 år). Vi hade ett långt förspel, men hur han än gjorde så kom jag inte igång….. När det väl var dags kändes det som att jag var helt stängd och det gjorde väldigt ont när han skulle föra in den. Det slutade med att vi endast låg och kela och pratade med varandra. Kvällen efter gjorde vi ytterligare ett försök, och det kände som att det skulle kunna gå när vi låg ute i soffan. Tyvärr var alla mina känslor som bortblåste när vi till slut kommit in i sovrummet. Resultatet blev detsamma som kvällen innan. Alltså, två försök men fortfarande oskuld. Känner mig väldigt besviken och frustrerad på mig själv.

Det värsta är att jag inte änns verkar kunna stimulera mig själv längre. Och skulle jag mot förmodan lyckas så är det borta lika fort som det kom. Vad är det som är fel???? Jag vill ju verkligen!!! Har sparat mig för den "rätta" killen och så går det inte.

Började ta p-piller för ett tag sedan, kan det var dom som ställer till det. Har hör att man ibland kan tappa sexlusten av p-piller.

Cindy
0

P-piller kan minska sexlusten och ge lite skörare slemhinnor, men jag tycker det låter som scenskräck, du spänner dig för att du oroar dig helt enkelt. Fram med en tub glidmedel! Låt honom leka massor med dig före, gärna föra in fingrar för att få dig upphetsad och avslappnad. Klitoris finns där av en anledning! ;)

Stressa inte, är han den rätta så väntar han på att du är redo. Att genomföra samlaget trots att du har ont eller är spänd är ren idioti, vad har du då sparat oskulden för? Det är alltid så vacket porträtterat i noveller och film, men i verkligheten är det nervöst och fumligt i början.

Gillar ni oralsex så kan det ju vara en toppengrej att börja med, dels kan du bli kåtare och dels kan han få lite myspys också.

Vänliga hälsningar
Cindy

Iskall
0

Jag tror att du är nervös och spännd över att du kommer att förlora din oskuld.

Mitt tips är att ni inte planerar att ni ska ha sex, utan låt det bli när det blir, då slipper du spänna dig.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Salladshataren
0

Jag hade också svårt att ha sex i början. Killen var äldre och hade erfarenhet…

Vi försökte många gånger innan det gick att ha sex utan att det gjorde ont.

Prata med en barnmorska, men hon kanske ger samma råd som du har redan fått. Tala även om för killen vad du gillar och så ;)…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

RuiXue
0

Slappna av, det är mitt bästa råd. Och använd kondom och/eller extra glidmedel så är ni inte lika beroende av att du blir våt. Jag var också över 20 innan jag blev av med oskulden och visst var det lite oerfaret i början. Min fästman hade inte mycket erfarenhet heller back then hihi

Jennie

StickyKitten
0

Försök inte att tvinga fram något, då kommer du att vilja ha sex mer än vad du faktiskt har lust att ha sex, om du förstår vad jag menar. Att man "vill vilja" något, fast att man egentligen inte känner lusten.

Hur som helst, om du tänker på det för mycket så försvinner lusten. Men blir du alls kåt/tänd när ni håller på?

pyromanen
0

Håller helt med #2

Och: Man ska bara fortsätta om kroppen vill det så mycket att man nästan inte kan låta bli!….

supernova
0

Tack för alla råd!

Jo, jag tror också att det är lite prestations ångest ifrån min sida. Vill ju att han ska bli nöjd….. Men vi har pratat om det och han förstår, och har inga problem att vänta tills jag blir redo. Tills dess ska vi bara mysa och utforska varandra, se vad vi tänder till på. Rätt vad det är så händer det skulle jag tro (blir detta den nya triss reklamen kanskeOskyldig….. "Plötsligt händer det", hi hi) Väldigt härligt med en kille som faktiskt förstår!

Jag blir ofta kåt när vi ligger och myser i soffan, eller står i köket och myser osv. Tänder till på att han smeker mig och klär av mig. Det är väl då jag inte tänker så mycket. När vi hamnar i sägen kommer tankarna att jag måste prestera, och då försvinner känslan. Vem vet….. det kanske blir vild sex på köksbordet, ha ha.

Iskall
0

Tänk inte på att du mpste prestera något för att han ska få det skönt, han vet att du är oerfaren, så därför tror jag att han inte förväntar sig något annat än att ni kommer att ha det mysigt.

Sluta tänk på att du måste prestera något, som du säger, det låser sig för dig då.

Det händer när du minst anar det.

Plötsligt händer det Flört

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Tisdag
0

#0 & 7 Absolut, låser det sig i sovrummet kanske ni inte ska gå in i sovrummet, utan stanna i köket eller soffan..?

Lycka till! Glad

exitingsvillemo
0

Bestäm er i förväg att inte genomföra ett samlag, sätt en gräns; så här långt får vi gå… Då slipper du helt fundera på själva samlaget och kan förhoppningsvis koppla av mer och tillåta dig själv att bli upphetsad.

Fundera igenom vilka regler ni ska ha.

Är det ok med orgasm?

Får ni stimulera varandra på de känsligaste ställena?

mm mm

Det hela blir liksom till en lek då, ett spel.

Lycka Till med sexlivet, du verkar ha hittat en toppenkille iaf :)

silverhuldra
0

Och du #7 det är helt okej att debuten blir i köket, eller soffan eller i bilen eller vart sjutton den nu blir.

Mvh. Silverhuldra

Mitralis
0

Ibland kan jag svälla igen för mycket för penetrering om jag blir stimulerad innan så att det nästan går.