Gått ner i vikt! *stolt*
Jag är så otroligt glad! :D
Bestämde mig i söndags för att gå ner i vikt. Har vart överviktig väldigt, väldigt länge.
I måndags började jag med att gå prommenader/träningscykla varje dag. Sluta äta vitt bröd, minska på fett och socker samt inte dricka något annat än vatten.
Vägde mig idag, har gått ner 4 kg! 
Att det går så snabbt peppar mig ännu mer, jag vill ju vara smal(are)! :)
Det jag kommit fram till under veckan är detta:
- Vatten är gott och släcker törsten bättre än något annat. Dricker vatten till allt. Frukost, lunch, mellanmål, middag, på helgerna också. Till middag brukar det bli vatten med citron och is. Nu i helgen när övriga i familjen dricker läsk dricker jag istället Loka Päron, mycket godare än cola!
- Vitt bröd är inte gott. Smör är överskattat. Jag äter ett bröd som heter GI-ruta med färskost och skivat äpple på till frukost, och ett glas vatten såklart.
- Vill man ha något extra gott på lördagskvällen funkar naturgodis bra. Cashewnötter med chilismak eller sourcream and onion är gott, men man kan unna sig en liten chokladdoppad nöt också. Bara man inte får dåligt samvete.
- Motionera kan vara kul. Jag brukar cykla till något bra tv-program som House, funkar bra.
- Vill man så kan man! Men det är alltid lättare om man är positiv. Eftersom jag gått ner så mycket så sporrar det mig att fortsätta.
Det ända som känns jobbigt är egentligen att jag är rädd för att träna bort mina bröst (b-kupa) som jag förövrigt är väldigt nöjda med till typ a/aa-kupa.
Finns det någon risk för det?
Kram!
Värd på Choklad iFokus
Grattis till att du kommit igång med att gå ner i vikt som du vill :) Vet hur skönt det är när man märker resultat också! :D

Vad roligt 
För att svara på frågan : Ja det finns risk för det. Brösten består väl till stor del av fett? (Nån får rätta mig om jag har fel) Storleken kan klart påverkas av vikt-upp/nergång.

Precis som nämnts ovan så minskar ju allt fett på kroppen - inklusive bröstfettet. Kroppen punktförbränner inte, utan sprider ut sin förbränning (man kan ju inte t.ex. bli av med magfett genom att göra situps - bara bygga på musklerna under fettet). Dock behöver inte det vara något "negativt" - mina små bröst minskade när jag förlorade min övervikt, men inte såg de mindre ut för det. Magen och resten minskades mer än själva brösten, och jag tyckte snarare att det blev bättre proportioner. Kupan gick från B till A-B, men jag var (är) mycket mer nöjd med helheten nu.
Sen vet jag inte hur gammal du är, men mina bröst började inte växa till riktigt förrens jag var 18 ungefär.
Lycka till! Det bästa sättet att få bukt med sin vikt är att lägga om sina mat- och träningsvanor på sikt, inte att banta. Och nötter är ett väldigt bra alternativ till chips och dylikt - det är fett, men innehåller nyttiga fetter som kroppen behöver!
_No way! Yes way!

#4 Jo, så har jag också tänkt att det kan vara. Och nu fått det bekräftat, tack :)
Men jag tänker positivt: om dom minskar lite kanske jag kan komma i mina förra favorit bh-ar :)
Värd på Choklad iFokus
min vikt siplar sent nedöver nu, men i dag upptäkte jag att jag är himla smal runt läggarna nu :D
Jag fick på mina chaps utan att hala och dra i dom (kardborreband som fästes, förut har jag nästan fått kontakt, och nu sluter dom till som dom skal! :D )
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Vad kul, grattis! :)
Kul för dig.
När jag gick ner 10kg så minskade mina bröst ett par storlekar.
När jag åt LCHF gick jag ner i vikt och fick större bröst, så det beror nog lite på vad man äter :) Nu äter jag GI istället och saknar mina fasta lite större boobs, sniff.
Vänliga hälsningar
Cindy

#0 Går du ner i centimetrar på brösten så går du förmodligen ner i centimetrar under brösten också, du minskar omfånget men behåller troligtvist kupan. Så glöm inte att köpa ny BH, tex. 85B blir 80B.
#10 Men varför slutade du med lchf då? 
#11 Det satte igång östrogenproduktionen som jag medelst tunga hormoner försöker trycka ner i skorna för att inte ha ont av min endometrios… Hade ju varit bra om jag var frisk, men nä. Tro mig jag sörjer, mådde toppen i övrigt!
Vänliga hälsningar
Cindy
Epicindy; jag fick mindre, och jag åt också LCHF.

#12 Aha
#13 Tror det beror lite på vad man har för utgångsläge också. Jag hade A-kupa och fick en fyllig B-kupa. Tror att det var bröstkörtlarna som svällde en del, för jösses vad fasta o fina de var. 
Vänliga hälsningar
Cindy